کاربر میهمان به سایت ما خوش آمدید ورود ثبت نام
منوي سايت
جستجو سریع
کلمه کلیدی :
ترتیب چیدمان
ترتیب نمایش بر اساس

آموزش مهارت هاي زندگي در سال 1979 و با اقدامات دكتر گيلبرت بوترين آغاز شد،در سال 1993 سازمان جهاني بهداشت با هماهنگي يونيسف برنامه آموزش مهارت هاي زندگي را به عنوان يك طرح جامع پيشگيري اوليه و ارتقاي سطح بهداشت رواني كودكان و نوجوانان معرفي نمود.

فراگیری مهارتهای زندگی اگربا تغییرنگرش وتغییر رفتار همراه باشدباعث کاهش آسیبهای اجتماعی وبدنبال آن ارتقاء سلامت روان فراگیران (جامعه )می شود.

ارتقاء مهارتهاي ارتباطي بين فردي و جمعي ،مهارت حل مسئله ،پيشگيري ازخشم و كنترل استرس از اولویت های برنامه مهارتهای زندگی است.

 

تعريف مهارت هاي زندگي توسط سازمان جهاني بهداشت:

 توانايي انجام رفتار سازگارانه و مثبت به گونه اي كه فرد بتواند با چالش ها و ضرورت زندگي روز مره كنار بيايد.

 

طبقه بندي مهارت هاي زندگي توسط سازمان جهاني بهداشت:

 –مهارت هاي مرتبط با تفكر نقاد يا تصميم گيري

 –مهارت هاي بين فردي و ارتباطي

 –مهارت هاي مقابله اي و ارتباطي

 

تعريف مهارت هاي زندگي توسط يونيسف:

يك رويكرد مبتني بر تغيير رفتار يا شكل دهي رفتار كه برقراري توازن ميان سه حوزه را مد نظر قرار مي دهد. اين سه حوزه عبارتند از : دانش، نگرش و مهارت

 

يونيسف مهارت هاي زندگي را در سه سطح دسته بندي مي نمايد:

 –مهارت هاي پايه اي و اساسي رواني ـ اجتماعي

 –مهارت هايي كه در شرايط خاص مورد استفاده قرار مي گيرند.

 –مهارت هاي كاربردي

 

 

تاریخ انتشار : 1392/04/08 | تاریخ بروزرسانی : 1392/04/09 |
نقشه سایت | تماس با ما | سیاست حفظ اسرار
کليه حقوق اين وب سايت متعلق به معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ميباشد