• 26 تیر 1403

برگزاری اولین وبینار آموزشی پیشگیری از رتینوپاتی در نوزادان نارس و کم‌وزن در معاونت بهداشت

آموزش پیشگیری از رتینوپاتی در نوزادان نارس و کم‌وزن

برگزاری اولین وبینار آموزشی پیشگیری از رتینوپاتی در نوزادان نارس و کم‌وزن در معاونت بهداشت

معاونت بهداشت دوره آموزشی پیشگیری از رتینوپاتی نارسی به‌صورت وبینار در راستای اجرای برنامه کشوری پیشگیری از رتینوپاتی نوزادان نارس و کم‌وزن را برگزار کرد.

گالری عکس

 به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، روز یکشنبه 22 دی 1398 دوره آموزشی پیشگیری از رتینوپاتی نارسی به‌صورت وبینار در راستای اجرای برنامه کشوری پیشگیری از رتینوپاتی نوزادان نارس و کم‌وزن باهدف پیشگیری و درمان به‌موقع نوزادان در معرض خطر رتینوپاتی نارسی، دوره آموزشی مذکور در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
دکتر نرجس توکلی کیا مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت، ضمن عرض خیرمقدم، در مورد برنامه‌های سلامت نوزادان و اهمیت شناسایی به‌موقع نوزادان در معرض خطر خصوصا نوزادان نارس برای حاضرین توضیحاتی ارائه داد.
در این جلسه دکتر افسر دست جانی فراهانی متخصص چشم و مسئول درمانگاه رتینوپاتی بیمارستان فارابی در خصوص علل بروز اهمیت، پیشگیری و نحوه درمان رتینوپاتی در نوزادان نارس و کم‌وزن و لزوم ارجاع به‌موقع نوزادان در معرض خطر مطالب مبسوطی بیان کرد.
در این وبینار که به‌طور همزمان در ستاد شبکه‌های ری، جنوب و اسلامشهر با مرکزیت معاونت بهداشت برگزار شد، پزشکان، مراقبین سلامت شاغل در مراکز و پایگاه‌های سلامت تحت پوشش و کارشناسان مادران، کودکان، نوزادان، ترویج تغذیه با شیر مادر و مرگ کودکان 59-1 ماهه و کارشناسان واحد آموزش و ارتقاء سلامت، بیماری‌های غیر واگیر، مسئولین آموزش بهورزی و پزشک خانواده گروه تخصصی مدیریت شبکه در سطح ستادی و معاونت بهداشت آموزش‌های لازم را دریافت کردند.
خبرنگار و عکاس: اسماعیل استاجی

مدیر سیستم
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}