• 26 تیر 1403

برگزاری جلسه ارتقاء برنامه رشد و تکامل دوران کودکی و تسهیل ارائه خدمات توانبخشی به کودکان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری جلسه ارتقاء برنامه رشد و تکامل دوران کودکی و تسهیل ارائه خدمات توانبخشی به کودکان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران

جلسه ارتقاء برنامه رشد و تکامل دوران کودکی و تسهیل ارائه خدمات توانبخشی به کودکان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران

گروه سلامت نوزادان و کودکان معاونت بهداشت، جلسه مشترک معاونت‎های بهداشت و درمان را در خصوص ارتقاء برنامه رشد و تکامل دوران کودکی و تسهیل ارائه خدمات توانبخشی به کودکان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، در راستای ارتقاء برنامه رشد و تکامل دوران کودکی و تسهیل ارائه خدمات توانبخشی به کودکان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران جلسه مشترکی بین رئیس و کارشناسان اداره نظارت سرپایی معاونت درمان، دکتر سید حامد برکاتی، مشاور معاون بهداشت در حوزه رشد و تکامل کودک و کارشناسان گروه نوزادان و کودکان معاونت بهداشت روز دوشنبه 18 تیر 1403 در سالن غدیر این معاونت برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر برکاتی، فرآیند ارائه خدمات در مراکز جامع تکامل کودکان را تشریح کرد.
سپس فاطمه شریفی ارومی، رئیس گروه سلامت نوزادان و کودکان چالش‌های دریافت خدمات توانبخشی کودکان از جمله مشکل بعد مسافت و هزینه‌ها مطالبی را بیان کرد. یکی از راهکارهای پیشنهادی شناسایی مراکز خصوصی گفتاردرمانی و کاردرمانی و ایجاد تفاهم‌نامه برای ارائه خدمات به موارد ارجاعی با تعرفه مناسب بود که در این مورد بین حاضرین بحث و گفتگو صورت گرفت.
در ادامه محبوبه محمد حسینی، کارشناس نوزادان معاونت بهداشت، معرفی مراکز خصوصی انجام معاینات چشم نوزادان نارس(ROP) مورد تایید معاونت درمان را درخواست کرد.
همچنین رقیه کمرلویی، در خصوص همکاری با متخصصین کودکان بخش خصوصی در خصوص ارتقاء برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر تقاضای همکاری کرد.
در این جلسه مقرر شد لیست مراکز مورد تایید گفتاردرمانی و کاردرمانی در منطقه تحت پوشش ارائه شده و بر اساس رتبه‌بندی با ایشان برای ارجاع کودکان مذاکره شده و به مراجعین معرفی شوند.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر