• 27 تیر 1403

برگزاری جلسه افتتاحیه دوره توانمند سازی داوطلبان ویژه تاک(تکامل ابتدای کودکی) در منطقه کهریزک

برگزاری جلسه افتتاحیه دوره توانمند سازی داوطلبان ویژه تاک(تکامل ابتدای کودکی) در منطقه کهریزک

برگزاری جلسه افتتاحیه دوره توانمند سازی داوطلبان ویژه تاک(تکامل ابتدای کودکی) در منطقه کهریزک

سرپرست گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت در افتتاحیه دوره توانمند‌سازی داوطلبان ویژه تاک(تکامل ابتدای کودکی) گفت: برگزاری این کارگاه‌ها بر مبنای آموزش مساله محور و به شکل کارهای گروهی خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، در راستای اجرای برنامه تاک در منطقه کهریزک، در تاریخ ۲۵ مرداد 1402 اولین کارگاه اختصاصی آموزشی داوطلبان همکاری در اجرای برنامه تاک با حضور رابطین، دکتر سیدحامد برکاتی مشاور معاون بهداشت، دکتر نرجس توکلی کیا سرپرست گروه سلامت جمعیت و خانواده، فاطمه شریفی رئیس گروه سلامت نوزادان و کودکان، فرزانه فرد کارشناس گروه ارتقا سلامت، دکتر مریم اثنی عشری کارشناس مسئول آموزش بهداشت شهرستان ری، جمعی از سایر همکاران ستاد این شبکه، مرکز خدمات جامع سلامت کهریزک و محمدی کارشناس شهرداری، در فرهنگسرای باقرالعلوم (شهرداری کهریزک) برگزار شد.
این کارگاه به منظور تبیین برنامه تاک و تعیین انتظارات از داوطلبان مدعو و انجام اولین کارگروهی، برگزار شد.
در ابتدا دکتر توکلی کیا به نقش مهم مادران و خانواده در پرورش فرزندان اشاره کرد و اهمیت توانمند‌سازی ایشان را برای داشتن نسلی توانا، پویا و ضروری دانست. ایشان حضور رابطین را به عنوان سرمایه‌های اجتماعی مغتنم و بر کاربردی بودن این جلسات آموزشی تاکید کرد و گفت: این کارگاه‌ها بر مبنای آموزش مساله محور و به شکل کارهای گروهی خواهد بود.
سپس دکتر برکاتی با اشاره به  مراحل رشد و تکامل کودکان، ویژگی خاص سال‌های ابتدایی کودک و تاثیر گذاری این دوره را بر آینده کودک از تمام جنبه‌های جسمی، روانی، عاطفی، اجتماعی و معنوی مطرح کرد و اهداف برگزاری این کارگاه‌های آموزشی را برای رابطین تشریح کرد.
در ادامه فرزانه فرد نیز در مورد نقش موثر مشارکت‌های اجتماعی و جامعه محور بودن فعالیت‌های سلامتی مطالبی را عنوان کرد.
سپس خانم شریفی در رابطه با انتظارات و وظایفی که شرکت کنندگان در برنامه دارند با حاضرین به بحث و گفتگو پرداخت و نظرات ایشان را در مورد برنامه‌های پیش‌بینی شده جمع بندی کرد.
لازم به ذکر است در حاشیه این جلسه برای کودکان برنامه بازی، نقاشی و بازی‌های فکری فراهم شد که همراه با اعطای هدیه به آنان بود.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

 

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *