• 26 تیر 1403

برگزاری کارگاه تکمیلی آمادگی برای زایمان در معاونت بهداشت

برگزاری کارگاه تکمیلی آمادگی برای زایمان در معاونت بهداشت

برگزاری کارگاه تکمیلی آمادگی برای زایمان در معاونت بهداشت

سرپرست گروه سلامت جمعیت و خانواده، هدف از برگزاری کارگاه تکمیلی آمادگی بری زایمان را ارتقای مهارت و بازآموزی مربیان کلاس‌های آمادگی برای زایمان عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، کارگاه تکمیلی کلاس‌های آمادگی برای زایمان با حضور سرپرست گروه سلامت جمعیت و خانواده، رییس گروه سلامت مادران، جمعیت و باروری سالم، کارشناس سلامت مادران، کارشناسان سلامت مادران شبکه‌های بهداشت و درمان ری، اسلامشهر، مرکز بهداشت و جمعی از ماماهای مربی کلاس آمادگی برای زایمان روز یکشنبه 24 بهمن 1400 به‌صورت مجازی در سالن مدافعان سلامت معاونت بهداشت برگزار شد.
دکتر نرجس توکلی کیا سرپرست گروه سلامت خانواده جمعیت، از زحمات و تلاش‌های مربیان در راستای برگزاری کلاس‌های آمادگی برای زایمان در زمان همه‌گیری بیماری کووید-19 قدردانی کرد و هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقای مهارت و بازآموزی مربیان کلاس‌های آمادگی برای زایمان عنوان کرد.
وی در ادامه حضور مادران باردار و پدران در کلاس‌های آمادگی برای زایمان را فرصتی مناسب در خصوص ارتقای آگاهی و توانمندسازی آن‌ها در دوران بارداری، زایمان و پس از زایمان عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود که این فرصت با شناسایی و ارجاع مناسب برای همه مادران باردار فراهم شود. ایشان در پایان مطالب خود بر آموزش مادران باردار و ارایه اطلاعات صحیح در خصوص انجام واکسیناسیون کرونا حین برگزاری کلاس‌ها تاکید کرد.
 در ادامه جلسه دکتر صدیق مبارک‌آبادی، عضو هیئت‌علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به ارایه مطالب علمی و کاربردی با موضوع تکنیک‌های کاهش درد در لیبر و زایمان شامل انواع روش‌های دارویی و غیر دارویی ازجمله شیوه‌های تنفسی، ماساژ و وضعیت مادر باردار... پرداخت.
در این جلسه دکتر نرجس توکلی کیا، اعظم السادات نیاکان، زینب محقق، اکرم السادات محسنی، یگانه محمدی و خانم منیژه ذادق آبادی حضور داشتند.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *