• 26 تیر 1403

جلسه استانی روسای گروه سلامت نوجوانان جوانان و مدارس در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان

جلسه استانی روسای گروه سلامت نوجوانان جوانان و مدارس در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان

دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت

رییس گروه سلامت نوجوانان جوانان و مدارس معاونت بهداشت در جلسه استانی روسای گروه سلامت نوجوانان جوانان و مدارس شرکت کرد و ۳ پیشنهاد در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان ارایه کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، روز دوشنبه 29 شهریور 1400 جلسه استانی روسای گروه سلامت نوجوانان جوانان و مدارس دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان برگزار شد.
در این جلسه زهرا آقامیری رییس گروه سلامت نوجوانان جوانان و مدارس در خصوص ضرورت دریافت دستورالعمل واکسیناسیون و تعیین نوع واکسن از وزارت متبوع تاکید کرد؛ و ۳ پیشنهاد در این خصوص ارایه داد.
پیشنهاد اول واکسیناسیون دانش آموزان به‌صورت مدرسه محور که نیازمند همکاری تنگاتنگ مدیران و مدارس است و درعین‌حال نظارت دقیق بر حفظ زنجیره سرمای واکسن در مدارس الزام پراهمیتی است. بعلاوه چون دانش آموزان و نوجوانان در معرض واکسن قرار می‌گیرند حضور پزشک در این مکان‌ها نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.
پیشنهاد دوم استفاده از مراکز تجمیعی واکسیناسیون موجود و مراجعه دانش آموزان با نوبت‌گیری از سایت سلامت و پیشنهاد سوم تعیین مراکز تجمیعی خاص برای واکسیناسیون دانش آموزان در هر مرکز و شبکه و ارجاع دانش آموزان به آنجا
نمایندگان دو دانشگاه علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی نقطه نظرات خود را در این خصوص عنوان کرده و قرار شد بعد از دریافت دستورالعمل وزارتی با هماهنگی هم فرآیند انجام شود.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *