• 26 تیر 1403

معاون بهداشت دانشگاه، آموزش سلامت بهترین ابزار آگاهی بخشی و تغییر نگرش و رفتار

معاون بهداشت دانشگاه، آموزش سلامت بهترین ابزار آگاهی بخشی و تغییر نگرش و رفتار

معاون بهداشت دانشگاه، آموزش سلامت بهترین ابزار آگاهی بخشی و تغییر نگرش و رفتار

معاون بهداشت دانشگاه، آموزش سلامت را یکی از مهمترین و بهترین ابزارهای آگاهی بخشی و تغییر نگرش مردم نسبت به سلامت خود و ایجاد رفتار سالم و حرکت به سوی سبک زندگی سالم دانست.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، دکتر علیرضا اولیایی منش معاون بهداشت دانشگاه، آموزش سلامت را بهترین ابزار آگاهی بخشی و تغییر نگرش و رفتار دانست و در سخنرانی خود با اشاره به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران از  همایش ملی آموزش سلامت گفت: امروز به عنوان روز جهانی آموزش و در کشورمان روز ملی آموزش سلامت نامگذاری شده است و در این همایش از  مدیران وزارت بهداشت، پیشکسوتان حوزه آموزش سلامت و سازمان های مرتبط با این امر همچون نیروی های مسلح و جهاد دانشگاهی و کارکنان اموزش سلامت سراسر کشور دعوت شده تا در این زمینه تبادل نظر صورت گیرد.
معاون بهداشت دانشگاه، آموزش سلامت را یکی از مهمترین و بهترین ابزارهای آگاهی بخشی و تغییر نگرش مردم نسبت به سلامت خود و ایجاد رفتار سالم و حرکت به سوی سبک زندگی سالم دانست و افزود: باتوجه به انفجار اطلاعات در فضای مجازی و انتشار اطلاعات سطحی و نادرست توسط افراد غیر متخصص به مردم، باید اموزش سلامت بسیار جدی تر از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا سوداگران سلامت، نتوانند  اطلاعات نادرست به مردم بدهند.
دکتر اولیایی منش، با اشاره به فواید آموزش سلامت گفت: از طریق آموزش می توان بسیار ارزان و کم هزینه از بروز بیماری ها و هدایت مردم به سمت خدمات تخصصی و بسیار پرهزینه جلوگیری کرد.
معاون بهداشت دانشگاه، با تاکید بر اینکه آموزش سلامت باید جامع نگر تر باشد گفت: نباید نگاه مقطعی به سلامت داشت و حوزه آموزش سلامت باید سلامت جسمی و معنوی به صورت توام در بر بگیرد. همانگونه که سلامت معنوی به کودکان و خانواده ها اموزش داده می شود باید ارتباط آن با سلامت جسمی نیز گفته شود.
دکتر اولیایی منش با اشاره به ظرفیت دانشگاه در عرصه آموزش سلامت گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران با وجود 600 هزار سفیر سلامت و حدود 8 هزار داوطلب و رابطین سلامت که به روش های مختلف با دانشگاه همکاری دارند و  آموزش های مورد نیاز سلامت را به خانواده ها منتقل می کنند و این ظرفیت بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور نمونه است.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}