• 27 تیر 1403

نشست کارشناسان برنامه سلامت مادران ستادی و شبکه‌های تحت پوشش در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

نشست کارشناسان برنامه سلامت مادران ستادی و شبکه‌های تحت پوشش در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

نشست کارشناسان برنامه سلامت مادران ستادی و شبکه‌های تحت پوشش در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

کارشناس مسئول برنامه سلامت مادران معاونت بهداشت: با تعیین اهداف شاخص‌های کلیدی برنامه و پایش و ارزشیابی فعالیت‌ها و اقدامات تعیین شده گام‌های اساسی برای حفظ و ارتقاء سلامت مادران برداشته شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، جلسه نشست کارشناسان برنامه سلامت مادران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های اسلام‌شهر، ری و مرکز بهداشت جنوب تهران روز سه‌شنبه 17مرداد ماه 1402 با حضور دکتر زینب محقق کارشناس مسئول برنامه سلامت مادران برگزار شد.
در ابتدا دکتر محقق ضمن عرض تشکر و خیر مقدم گفت: ارتقاء کمی و کیفی خدمات سلامت از اهداف کلان برنامه سلامت مادران است. ایشان اظهار داشت که انتظار می‌رود، با تعیین اهداف شاخص‌های کلیدی برنامه و پایش و ارزشیابی فعالیت‌ها و اقدامات تعیین شده گام‌های اساسی برای حفظ و ارتقاء سلامت مادران برداشته شود.
در ادامه جلسه کارشناسان به تفکیک هر شبکه، اقدامات و عملکردهای خود را در زمینه مهاجرت مادران باردار، پس از زایمان، شناسایی و پیگیری موارد موربیدیتی را شرح دادند.  
سپس دکتر محقق گزارس شاخص‌های اصلی برنامه را در مقایسه با شاخص‌های کشوری ارائه داد. همچنین درمورد فرصت‌هایی که می‌تواند به ارتقاء شاخص‌های مربوطه کمک کند بحث و گفتگو شد و میزان اهداف مورد انتظار در هر یک از شاخص‌ها تا پایان سال اعلام شد.
وی همچنین از راه اندازی کلاس‌های آمادگی برای زایمان جدید تشکر کرد و پایش کلاس‌ها را بصورت مداوم به منظور حفظ کیفیت ارائه آموزش‌ها را  یادآوری کرد.
در این جلسه فاطمه دیانتی راد، کارشناس برنامه سلامت مادران مرکز بهداشت جنوب، دکتر مختاری‌نیا کارشناس برنامه آمادگی برای زایمان مرکز بهداشت جنوب تهران، یگانه محمدی، کارشناس برنامه سلامت مادران شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری و منیژه ذادق آبادی، کارشناس برنامه سلامت مادران اسلام‌شهر حضور داشتند.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *