• 26 تیر 1403

هفته جهانی شیر مادر در سال 1400 تحقق شعار حمایت از تغذیه با شیر مادر: مسئولیت مشترک

تغذیه با شیر مادر پایه و اساس زندگی است

هفته جهانی شیر مادر در سال 1400 تحقق شعار حمایت از تغذیه با شیر مادر: مسئولیت مشترک

دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت

تغذیه با شیر مادر: مسئولیت مشترک،

تغذیه با شیر مادر نیز یکی از حقوق بشر است که باید مورداحترام قرارگرفته شود و در هفته جهانی شیر مادر در سال 1400 تحقق شعار حمایت از تغذیه با شیر مادر: مسئولیت مشترک، مورد نظر است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، هفته جهانی شیر مادر از 10 تا 16 مرداد هرساله برگزار می‌شود و در سال 1400 تحقق شعار حمایت از تغذیه با شیر مادر: مسئولیت مشترک، مورد نظر است و این در حالی است که همه‌گیری COVID-19 چالش‌های عظیمی برای جامعه جهانی ایجاد کرده است. اطمینان از بقاء، سلامت و خوب بودن برای همگان بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است. تغذیه با شیر مادر پایه و اساس زندگی است و به‌سلامت کوتاه‌مدت و بلندمدت، تغذیه مناسب و امنیت غذایی در شرایط اضطراری و غیر اضطراری کمک می‌کند.
این رویکرد سلامت عمومی در مورد تغذیه با شیر مادر که دولت‌ها و سایر ذینفعان برای ایجاد محیط دوستدار تغذیه با شیر مادر با یکدیگر همکاری می‌کنند، بخش حیاتی حفظ و حمایت از تغذیه با شیر مادر است. این رویکرد تغذیه با شیر مادر را به‌عنوان یک مسئولیت مشترک به رسمیت می‌شناسد و سیاست مبتنی بر شواهد را در خصوص موارد تأثیرگذار در حمایت از تغذیه با شیر مادر اجرا می‌کند.
تغییرات مناسب در سیاست و عملکرد می‌تواند تفاوت اساسی در زندگی روزمره والدین کودکان شیرخوار ایجاد کند. به این منظور باید سرمایه‌گذاری در خدمات بهداشتی انجام شود تا کارکنان به‌خوبی آموزش ببینند و وقت و مهارت لازم برای حمایت و ارائه مراقبت باکیفیت بالا داشته باشند. باید قانون حمایت از مادر و والدین و بهره‌مندی از حق مرخصی زایمان و فرزند آوری، وضع و موردحمایت قرار گیرد. از دیگر ملزومات، اجرای کامل قانون بین‌المللی بازاریابی جانشین شونده‌های شیر مادر و مصوبات بعدی مجمع جهانی بهداشت است.
شواهد نشان می‌دهد که استراتژی سلامت عمومی چندبخشی، عملکرد تغذیه با شیر مادر را بهبود می‌بخشد. این استراتژی‌ها باید به‌طور گسترده‌تر و عادلانه‌تری اتخاذ شوند.
طی همه‌گیری COVID-19، تغذیه با شیر مادر تحت تأثیرات مثبت و منفی آن قرارگرفته است. به دلیل قفل شدن شهرها و محدودیت‌های تردد در اکثر کشورها، والدین مجبور شده‌اند در خانه بمانند و به مراقبت و پرورش کودک خود بپردازند. از طرف دیگر به دلیل خطرات قابل‌درک انتقال کرونا در چندین کشور، جدایی مادر و نوزاد اتفاق می‌افتد. WHO توصیه می‌کند که مادر و نوزاد را کنار هم نگه‌دارید زیرا نه‌تنها تغذیه با شیر مادر بی‌خطر است بلکه از بسیاری از موارد مرگ‌ومیر نوزادان نیز پیشگیری می‌کند.

مطالب بیشتر را در لینک زیر مطالعه کنید .

ترجمه اکشن فو.pdf

موشن گرافی (خلاصه ترجمه اکشن فولدر هفته جهانی تغذیه با شیر مادر 1400)

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *