معاونت بهداشت

معاونت بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

16 آبان 1403 چهارشنبه

متن دلخواه

  • تاریخ انتشار : 1403/08/12 - 10:44
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

سواد رسانه ای و مدیریت اینفودمیک

برگزاری کارگاه سواد رسانه ای و مدیریت اینفودمیک با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران

به مناسبت هفته جهانی سواد رسانه و اطلاعات و با توجه به اهمیت توانمندسازی کارشناسان آموزش سلامت، کارگاهی با عنوان" سواد رسانه ای و مدیریت اینفودمیک" با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

برگزاری کارگاه سواد رسانه ای و مدیریت اینفودمیک با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، به مناسبت هفته جهانی سواد رسانه و اطلاعات و با توجه به اهمیت توانمندسازی کارشناسان آموزش سلامت، کارگاهی با عنوان" سواد رسانه ای و مدیریت اینفودمیک" با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

در ابتدا فرزانه متین راد، مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در زمینه اهمیت همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران برای افزایش همدلی، به اشتراک گزاری تجارب، ایجاد  انگیزه و رقابت مثبت بین کارکنان مطالبی را ارائه کرد.

سپس دکتر نجمه الملوک امینی، رییس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن اشاره به نقش مهم کارشناسان آموزش سلامت در افزایش سواد رسانه ای مردم و مدیریت اینفودمیک، به تعریف سواد رسانه و ارتباط آن با سواد سلامت،  پرداخته و تدریس مبحث اول را با عناوین راهبردهای مبارزه با اینفودمی، توانمندسازی عموم مردم با سواد رسانه ای، تقویت قابلیت‌های جامعه از طریق مشارکت اجتماعی و گفتگو، مثال های متعددی از ابتکارات بین المللی به منظور افزایش سواد رسانه‌ ای عموم مردم زده شد و نمایی از وضعیت استفاده از فضای مجازی در کشورهای مختلف  و مهارت‌های لازم برای سواد رسانه را به عهده داشتند.

در قسمت دوم کارگاه، دکتر فاطمه رحیمی، کارشناس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران،  پس از مرور 5 سوال کلیدی و ضروری در هنگام مواجهه با محتوای رسانه‌ها، به تکنیک‌های  10 گانه قناع رسانه‌ها در هنگام عرضه پیام ها اشاره کردند. در این کارگاه، از فیلم‌های کوتاه ویدیویی به عنوان تمرین استفاده شد.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

  • گروه خبری : گروه های مطالب,معاونت,مدیریت,اخبار معاونت,فرهنگ سواد و سلامت,گروه آموزش و ارتقا سلامت,اخبارگروه آموزش و ارتقا سلامت,مطالب آموزشی گروه آموزش و ارتقا سلامت,گروه سلامت روان
  • کد خبر : 282857
اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه