ردیف

عنوان کتاب

 فایل

1

نشالجیو گرافیک

نشنالجیوگرافیک - 1921.pdf

2

تفکر سیستمی برای تقویت نظام های سلامت

تفکر سیستمی برای تقویت نظام های سلامت.pdf

3

سلامت در سال 2015

سلامت در سال2015.pdf

4

دولت سلامت

دولت سلامت.pdf

5

مدیریت برنامه های تندرستی

مدیریت برنامه های تندرستی.pdf

6

دیده بانی نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران

دیده بانی نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران.pdf

7

کتاب تعرفه گذاری خدمات درمانی 

کتاب تعرفه گذاری خدمات درمانی.pdf

8

1.54.99-019-01+-NCHIR-نظام+تعیین+تعرفه+-بخش+اول-19+ا-1

نظام+تعیین+تعرفه+-بخش+اول

9

سیاست های تامین منابع سلامت

سیاست های تامین منابع سلامت pdf

10

نظامنامه استانی

نظامنامه استانی.pdf

11

قانون_احکام_دائمی_برنامه_های_توسعه_کشور

قانون_احکام_دائمی_برنامه_های_توسعه_کشور(1).pdf

12

فصل بهداشت و سلامت برنامه ششم توسعه

فصل بهداشت و سلامت برنامه ششم توسعه.pdf

13

شیوه نامه خانه مشارکت

شیوه نامه خانه مشارکت.pdf

14

شیوه نامه پیام گزاران سلامت

شیوه نامه پیام گزاران سلامت.pdf

15

سند ملی سالمندان کشور نهایی 1مهر99

سند ملی سالمندان کشور نهایی 1مهر99.pdf

16

ویرایش سوم شبکه بهداشت و درمان شهرستان

/uploads/32/2021/Feb/21/9_371_85_30.pdf

17

شبکه مراقبت های اولیه بهداشتی در ایران

/uploads/32/2021/Feb/21/9_371_40_31.pdf

18

خدمات ادغام یافته و روشی برای برآورد نیروی انسانی

/uploads/32/2021/Feb/21/9_371_39_12.pdf

19

دانستنی هایی درباره بودجه

/uploads/32/2021/Feb/21/9_371_14_6.pdf

20

صعودچهل ساله

صعود_چهل_ساله.pdf

21

کتاب یادنامه دکتر دماری

کتاب یادنامه دکتر دماری- خرداد1400.pdf

22

توسعه 

/uploads/32/2021/Jun/23/توسعه (1).pdf 

23

نقشه راه مدیریت و کاهش خطر بلایا
در نظام سلامت جمهورى اسلامى ایران 

/uploads/32/2021/Jun/23/نقشه__کاهش_خطر_63314.pdf

24

خلاصه کتاب راهنمای تفکر نقادانه.. 

/uploads/32/2022/Jan/30/...pdf 

25

گزارش توسعه جهانی ۲۰۲۱

/uploads/32/2022/Jan/30/.pdf

26

آسیب شناسی نظام سلامت از منظر فساد

/uploads/32/2022/Jul/31/Rahbord.1_2.pdf

27

ذهنیت استار تاپی جدید

/uploads/32/2022/Jul/31/New Startup Mindset (FA).pdf

28

کتابها - دکتر فرشید علاءالدینی

کتابها - دکتر فرشید علاءالدینی

29

دستورالعمل تدوین برنامه های پایش و ارزشیابی منابع انسانی در حوزۀ سلامت

http://farshidalaeddini.com/Home/GetBookPDF/11?filename=43ACC0E5F9004EA4504218228B6BDE6D923C4BF8.pdf

 30

 بیان اطلاعات موجود در داده ها (برای مخاطب عام)

http://farshidalaeddini.com/Home/GetBookPDF/12?filename=19AC225DFCFF1267ECB6053D7BF5AC1D117A918B.pdf
 

 31

آمار بیزین 

http://farshidalaeddini.com/Home/GetBookPDF/9?filename=2195851846F151E3FAAE61AFFFFF0CA347458899.pdf
 

32

اﺗﺨﺎذ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﻫﺎی آﮔﺎﻫﺎﻧﻪ : ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ (Effectiveness)
 

http://farshidalaeddini.com/Home/GetBookPDF/10?filename=36A271066F478F20E61E43E3E6E355D2B64DE1CF.pdf
 

33

نیازسنجی سلامت در یک نگاه 

 http://farshidalaeddini.com/Home/GetBookPDF/1?filename=09C24298333405CB3E109FEFCE427024227E651C.pdf

 34

تحلیل نظامهای سلامت برای تقویت نظام سلامت 

http://farshidalaeddini.com/Home/GetBookPDF/2?filename=35AB314E9937F9F139E0AEDDE60DF19BE118182A.pdf
 

35

نظام های پژوهش سلامت ملی 

http://farshidalaeddini.com/Home/GetBookPDF/4?filename=1CAF4887648785FE9977F205FEB4A1D511D721D6.pdf
 

36

روش‌های‌ نمونه‌گیری

http://farshidalaeddini.com/Home/GetBookPDF/6?filename=7E795B84AE4BD84377E6DF935097BA543B120608.pdf

37

پژوهش پیاده سازی (اجرایی) در سلامت : یک راهنمای عملی

http://farshidalaeddini.com/Home/GetBookPDF/3?filename=5576A7869841FCCC587C41C9110F827771F55991.pdf

38

پایگاه اطلاعات ملی بیماران

http://farshidalaeddini.com/Home/GetBookPDF/5?filename=F050C0C8888D0418FE754840ECAC654E6839B394.pdf

39

ﺗﻔﮑﺮ ﺳﯿﺴﺘﻤﻰ ﺑﺮاى ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎى ﺳﻼﻣﺖ

http://farshidalaeddini.com/Home/GetBookPDF/7?filename=B8F0BB7FE5D48F0E91DCC96A7EAD8F287ED00DBF.pdf

40

وزارتخانه های توانمند برای سیستم های سلامت توانمند (کتابچه ی راهنما برای وزرای بهداشت)

http://farshidalaeddini.com/Home/GetBookPDF/8?filename=69B0B5A5AD7F722FA3B215B46A55091FCDF6486A.pdf

 41

 دولت سلامت

/uploads/32/2022/Jul/31/4_5828160020969160779.pdf 

42

تحلیلی از وضعیت گروه‌های مرجع در ایران 

تحلیلی از وضعیت گروههای مرجع در ایران.pdf

43

سیستم‌های یک: مقدمه‌ای بر تفکر سیستم‌ها 

book-dr.lameei.pdf 

 44

نقد اقتصاد سیاسی کرونا

political-economy-of-covid-19.pdf 

 45

 گزارش
معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال
دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال
پاییز 1400
جوانانی که دیده نمی شوند

/uploads/32/2022/Aug/14/1636016633408_گزارش تلفیقی.pdf 

46

کتاب طرح عدالت و تعالی نظام سلامت

کتاب طرح عدالت و تعالی نظام سلامت.pdf

47

 

 

48

 

 

49

 

 

50

 

 

51

 

 

52

 

 

  • تاریخ انتشار : 1400/09/30 - 08:16
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1364
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

گزارش بازدید از مدارس بازگشایی شده اسلامشهر

رییس اداره سلامت نوجوانان جوانان ومدارس وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی، دکتر اردلان و همکاران، رییس گروه سلامت نوجوانان جوانان ومدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران،کارشناس مسئول سلامت نوجوانان جوانان ومدارس شبکه اسلامشهر و نماینده آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر بازدید از مدارس اسلامشهر بصورت تصادفی و بدون اطلاع قبلی انجام شد.

گزارش بازدید از مدارس بازگشایی شده اسلامشهر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، روز یکشنبه 28 آذر 1400 با حضور رییس اداره سلامت نوجوانان جوانان ومدارس وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی، دکتر اردلان و همکاران محترمشان سرکار خانم یزدانی و سرکار خانم دکتر محمود عربی و همچنین رییس گروه سلامت نوجوانان جوانان ومدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران سرکار خانم آقامیری، و کارشناس مسئول سلامت نوجوانان جوانان ومدارس شبکه اسلامشهر سرکار خانم حاصلی و نماینده آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر سرکار خانم زارعی بازدید از مدارس اسلامشهر بصورت تصادفی و بدون اطلاع قبلی انجام شد.
گزارش بازدیدهای انجام شده 

بازدید از مدرسه مدرسه جلال آل احمد ابتدایی دوره اول پسرانه
تعداد کل دانش آموزان :364 نفر
تعداد کل آموزگاران: 15 نفر
نقاط قوت:
 در بازدید از مدرسه ، با وجود قدمت 50 ساله ساختمان مدرسه حیاط بسیار بزرگ و وسیع بود کل مدرسه شامل 9 کلاس در مقاطع ابتدایی اول و ابتدایی دوم بود .
    کلاس ها با نیمی از دانش آموزان (15الی18 نفر ) به صورت زوج و فرد تشکیل میشد. کلیه دانش آموزان ماسک داشتند و با فاصله مناسب از هم در کلاس حضور داشتند. در صحبت با مدیر و مربی بهداشت مدرسه ، توجه به ورود افراد واکسینه شده و یا غربالگری شده با توجه به علائم سندرومیک دانش آموزان توجه خاص میشد.
    پیشگیری از تجمعات، رعایت فاصله گذاری و تهویه طبیعی با استفاده از پنجره های دو سمت کلاس برقرار بود. شستن دستها، فاصله فیزیکی مناسب و استفاده از ماسک برای همه افراد (شفا) در مدرسه،  مورد تأکید مدیر و مربی مدرسه بود و در مجموع به دلیل حساسیت مدیر و حضور مربی بهداشت رعایت پروتوکل ها در این مدرسه در حد مطلوب بود.
نقاط ضعف:
    یکی از مهمترین ضعف های مدرسه نداشتن سرایدار و خدمتگزار بود که بنا بر اظهارات مدیر مدرسه کار نظافت و پذیرایی از آموزگاران در ساعت استراحت با تقسیم کار بین خود پرسنل انجام میشد.
    از نظر تخصیص بودجه جهت تامین نیازهای مدرسه و بازسازی فیزیکی مدرسه هم دجار مضیقه بودند و فقط به کمک های مردمی متکی بودند.
     بازدید از مدرسه  متوسطه اول ادب
تعداد دانش آموزان 315
تعداد معلمین 18
نقاط قوت:
    این مدرسه از مدارس مروج سلامت اسلامشهر بود.
    از کلاس های واجد پنجره جهت دانش آموزان  استفاده شده بود.
    در زمان بازدید به دلیل برگزاری امتحان دانش آموزان در فواصل مناسب از هم نشسته بودند ولی بنابر اظهار معلم بدلیل سروصدا مجبور به بستن پنجره ها جهت تمرکز دانش آموزان در آزمون شده بودند. که در طول امتحان این فاکتور خطری بود.
    دفع پسماندها به شیوه بهداشتی در سطلهای دربدار پدالی انجام میشد.
    چک لیست ارزیابی آمادگی و عملکرد مدرسه در رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مدیر تکمیل و در پوشه ای به رویت بازدید کنندگان رسانده شد.
    در مدرسه پوسترها و استندهای مربوط به آموزش رعایت پروتکل های بهداشتی در معرض دید همه و در جای مناسب  نصب بود.
    دستورالعملهای شستشوی مرتب و مکرر دست با آب تمیز و صابون مایع و استفاده از محلول الکل یا ژل ضدعفونی‌کننده دست برای معلمان، کارکنان و دانش آموزان در معرض دید بود.
    ژل یا محلول با پایه الکل ضدعفونی‌کننده دست در همه کلاس‌های درس قرار داده شود.
    بر اساس اظهارات مدیر و مستندات موجود، دانش آموزان و کارکنان مدارس مبتلا به بیماری کووید- 19، پس از طی دوران درمان وواگیری برای بازگشت به مدرسه لازم است مورد ارزیابی پزشک معتمد ادارات مناطق/ شهرستان یا مراکز جامع سلامت قرارگیرند.
    ورود و یا حضور دانش آموزان/ معلمان و سایر کارکنان دارای علائم بیماری (با تأکید بر علائم بیماری کرونا) تحت هر شرایطی به مدرسه ممنوع بود .
    فرد مشکوک بلافاصله  از سایرین جدا (با رعایت دستورالعمل های آموزش و پرورش برای دانش آموزان: اطلاع به والدین و...) و به مرکز منتخب خدمات جامع سلامت/ مرکز منتخب کوید19 معرفی میشد. این افراد تا تعیین تکلیف توسط پزشک مرکز، حق ورود به مدرسه را ندارشتند.
نقاط ضعف:
    بعلت نداشتن نیروی خدماتی تمام وقت، گندزدایی دستشویی‌ها و توالت‌ها، روزانه حداقل دو بار در طول ساعات کار مدرسه و یک‌بار در انتهای کار مدرسه یا انتهای نوبت بر اساس دستورالعمل‌های فقط در روزهایی که نیروی خدماتی بود انجام میشد.
    مدیر در خصوص ایجاد انگیزه در آموزگارانی که از تهران به اسلامشهر می آمدند مشکل داشت. علت آن را حذف سرویس این معلمان و تحمیل هزینه رفت و برگشت به آنها ذکر میکرد.
    بعلت دو شیفته بودن دبیرستان (8 صبح تا 12 شیفت متوسطه دخترانه، و 1 تا 4 عصر متوسطه پسرانه) قادر به برگزاری کلاسها در شیفت صبح و روزهای زوج و فرد بود که همین باعث شده بود حتی کلاسهای 20 نفره با 50 درصد دانش آموز را داشته باشد که گاها تجمع و تراکم را غیرقابل اجتناب میکرد.
    نیروی خدماتی مدرسه جهت اخذ کارت صحت سلامت از بهداشت محیط بعلت وقفه 20 ماهه بدلیل کرونا مورد جریمه قرار گرفته بود که قادر به پرداخت این هزینه نبود و مدیر هم اظهار داشت که بدلیل هزینه های بالای مدرسه و کمبود بودجه تخصیصی قادر به پرداخت جریمه نیروی خدماتی نیست. که قرار شد با پیگیری از جانب معاونت و اداره سلامت نوجوانان جوانان ومدارس وزارت در راستای حل این مشکل تلاش شود. (چون  این مشکل شامل حال کلیه نیروهای خدماتی و سرایداری آموزش و پرورش شهر و شهرستانها میشد).                                                                              
 مدرسه حضرت معصومه متوسطه اول
تعداد دانش آموزان 357
تعداد معلمین 20
نقاط قوت:
    ساختمان مدرسه نوساز و اهدا شده توسط خیرین مدرسه ساز بود.
    همه دانش آموزان ماسک داشتند.
    در ورودی هر کلاس اسپری ضدعفونی دست ها بر پایه الکل نصب شده بود.
    کلاس ها با نیمی از ظرفیت و یک روز در میان تشکیل میشد.
    نیمی از دانش آموزان در کلاس حضور داشتند و نیمی دیگر بصورت غیرحضوری در آن روز آموزش میگرفتند.
    دپوی مواد گندزدا و ضدعفونی کننده داشتند
    ماسک و دستکش اضافی به اندازه کافی در اتاق مدیر وجود داشت.
    مراقب سلامت در ارتباط قوی با مراقب سلامت مرکز خدمات جامع سلامت بود.
    آموزش کارکنان، اولیا و دانش آموزان توسط مراکز بهداشتی لینک هدایت میشد.
نقاط ضعف:
    فضای کلاس ها کوچک بود و با نیمکت های قدیمی پرشده بود ، با وجودیکه دانش آموزان با نیمی از جمعیت در کلاس حضور داشتند ولی تجمع و تراکم به چشم می آمد. تهویه اتاق ها شامل پنجره های کلاس بود که در یکطرف کلاس قرار داشتند و تهویه بخوبی و منطبق با استاندارد انجام نمیشد.
    دانش آموزان ساعت کلاس عملی حرفه و فن را میگذراندند که توصیه شد از کارگاه مدرسه برای تشکیل این کلاس ها استفاده شود. بنا بر اظهارات مراقب سلامت مدرسه کارگاه فاقد پنجره و تهویه است.
    با وجود تذکر به دانش آموزان متوسطه دختر این مدرسه در رعایت فاصله اجتماعی ، موفقیتی در این زمینه به چشم نمیخورد.                                                                                                                                                        
در خاتمه بازدیدها
جهت ارائه گزارش و راهکارها به مدیر شبکه اسلامشهر به این شبکه رفتیم و گزارشی از
    نقاط ضعف و قوت  مدارس بازدید شده جهت انعکاس در جلسات شورای آموزش و پرورش ارائه شد.

    در این جلسه معاون شبکه جناب آقای دکتر امیراحمدی حضور داشتند. در انتها در زمینه سایر برنامه های گروه از جمله ازدواج جوانان و شناسایی نوجوانان بازمانده از تحصیل نیز بحث و گفتگو انجام شد.

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار مهم
  • کد خبر : 202978
اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

تصاویر

گزارش بازدید از مدارس بازگشایی شده اسلامشهر گزارش بازدید از مدارس بازگشایی شده اسلامشهر گزارش بازدید از مدارس بازگشایی شده اسلامشهر گزارش بازدید از مدارس بازگشایی شده اسلامشهر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه