• 27 تیر 1403

آموزش دستورالعمل اجرایی ASQ3-SE برای کارشناسان کودکان ستادهای تابعه در معاونت بهداشت

آموزش دستورالعمل اجرایی ASQ3-SE برای کارشناسان کودکان ستادهای تابعه در معاونت بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت

دستورالعمل اجرایی ASQ3-SE

مسئول برنامه سلامت کودکان گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت، کلاس آموزشی دستورالعمل اجرایی ASQ3-SE را برای کارشناسان کودکان ستادهای تابعه برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، با توجه به ارتقای برنامه غربالگری تکامل کودکان زیر 5 سال از ASQ2 به ASQ3-SE، آموزش دستورالعمل اجرایی مربوطه توسط فاطمه شریفی مسئول برنامه سلامت کودکان حوزه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در تاریخ 26 مهر 1400 به‌صورت مجازی برای کارشناسان مسئول بهداشت خانواده و کارشناسان کودکان ستادهای تابعه برگزار شد.
در این جلسه مطرح شد که در برنامه تکامل ASQ3- SE علاوه بر غربالگری تکامل کودکان در 5 حیطه: ارتباطات، حرکات درشت، حرکات ظریف، حل مسئله و شخصی اجتماعی- پرسشنامه ASQ SE برای بررسی رفتارهای اجتماعی هیجانی کودکان نیز برای کودکان تکمیل می‌شود. ویژگی این پرسشنامه‌ها به‌گونه‌ای است که والدین یا مراقبین اصلی کودک با حداقل سواد ابتدایی توانایی تکمیل آن را دارند. با توجه به این‌که معمولا اختلالات عمومی تکامل با اختلال رفتار اجتماعی، هیجانی در کودکان همراه است و مداخلات به‌موقع از بسیاری از پیامدهای ناخوشایند تکامل کودکان پیشگیری خواهد کرد، اجرای این برنامه از اهمیت به سزایی برخوردار خواهد بود.
 در ادامه چالش‌های احتمالی اجرای برنامه موردبحث قرار گرفت و راهکارهای کاهش موانع توسط کارشناسان ارایه شد.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *