• 27 تیر 1403

برگزاری دوازدهمین جلسه کمیته بهداشت جوانی جمعیت در معاونت بهداشت

برگزاری دوازدهمین جلسه کمیته بهداشت جوانی جمعیت در معاونت بهداشت

برگزاری دوازدهمین جلسه کمیته بهداشت جوانی جمعیت در معاونت بهداشت

معاون فنی معاونت بهداشت: با داشتن بیش از 20 درصد زوج نابارور می‌توان با تبلیغات در ناباروری موفق عمل کرد و در خصوص اهمیت شناسایی زوجین نابارور و استمرار آموزش‌ها توسط اساتید مجرب تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، روز شنبه 26 آذر 1401 دوازدهمین جلسه کمیته بهداشت جوانی جمعیت با حضور اعضای کمیته در سالن مدافعان سلامت معاونت برگزار شد.
 در ابتدای جلسه دکتر سعید تاملی معاون فنی معاونت بهداشت ضمن خیر مقدم به مدعوین گفت: با داشتن بیش از 20 درصد زوج نابارور می‌توان با تبلیغات در ناباروری موفق عمل کرد و در خصوص اهمیت شناسایی زوجین نابارور و استمرار آموزش‌ها توسط اساتید مجرب تاکید داشت. ایشان خاطر نشان کرد در بحث رشد جمعیت، کاهش مرگ و میر نوزادان و تولد نوزادان سالم نیز بسیارحائز اهمیت است. وی گفت: استفاده از ابزارهای تشویق کارکنان نقش بسیار مهمی در افزایش انگیزه، امید، و اعتماد خواهد داشت که از سرمایه های بزرگ اجتماعی محسوب می شوند.
در ادامه دکتر نرجس توکلی کیا سرپرست گروه مدیریت سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت، نیز بر ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده توسط همه واحد‌ها و گروه‌ها برای ارائه در جلسات قرارگاه جوانی دانشگاه تاکید داشت.
در ادامه نیز مصوبات جلسه قبل توسط بهناز یعقوبی کارشناس جوانی جمعیت مطرح شد و همکاران به شرح فعالیت‌های انجام شده در راستای مصوبات تعیین شده در جلسه قبل پرداختند.
راضیه اکبر شاهی رئیس اداره امور اداری در خصوص اجرای ماده 20 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیرامون تشویقی‌های کارکنان در راستای فرزند آوری به نکاتی اشاره کرد.
دکتر فرحناز رجایی کارشناس مسئول پیشگیری درمان و کاهش آسیب اعتیاد به ارائه فعالیت‎های انجام شده در خصوص توانمند‌سازی کارکنان در بحث فرزند‌آوری و ارتباط آن با حوزه روان پرداخت و گفت: آموزش‌های مهارت مدیریت استرس و حل مسئله به صورت گروهی و انفرادی می‌تواند امکان مداخلات لازم را برای روانشناسان فراهم کند تا مشکلات پیش رو در آینده کمتر شود.
دکتر عباس مزینانی سرپرست گروه سلامت روانی اجتماعی گفت: در راستای اجرای ماده 44 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت معاونت بهداشت در نظر دارد برای تامین داروهای مکمل مادران باردار طرح نذر دارو را اجرایی کند که در این طرح تمامی اقشار جامعه بتوانند به طور مشخص داروهای مکمل مورد نیاز مادران باردار را در خانه‌های و پایگاه‌های بهداشت تامین کنند.
در پایان گزارش شکایات ثبت شده در سامانه 190 با عنوان جوانی جمعیت توسط بهناز یعقوبی کارشناس جمعیت ارائه شد و جلسه با جمع بندی نظرات و پیشنهادات توسط همه اعضا به اتمام رسید.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

برگزاری دوازدهمین جلسه کمیته بهداشت جوانی جمعیت در معاونت بهداشت برگزاری دوازدهمین جلسه کمیته بهداشت جوانی جمعیت در معاونت بهداشت برگزاری دوازدهمین جلسه کمیته بهداشت جوانی جمعیت در معاونت بهداشت برگزاری دوازدهمین جلسه کمیته بهداشت جوانی جمعیت در معاونت بهداشت برگزاری دوازدهمین جلسه کمیته بهداشت جوانی جمعیت در معاونت بهداشت برگزاری دوازدهمین جلسه کمیته بهداشت جوانی جمعیت در معاونت بهداشت برگزاری دوازدهمین جلسه کمیته بهداشت جوانی جمعیت در معاونت بهداشت

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *