• 27 تیر 1403

برگزاری همایش داوطلبین سلامت به مناسبت روز جهانی داوطلب سلامت

برگزاری همایش داوطلبین سلامت به مناسبت روز جهانی داوطلب سلامت

برگزاری همایش داوطلبین سلامت  به مناسبت روز جهانی داوطلب سلامت

همایش داوطلبین سلامت به مناسبت روز جهانی داوطلب سلامت به همت معاونت بهداشت برگزار شد.

گالری عکس مرتبط

خبر مرتبط

کلیپ همایش داوطلبین 22 اذر.mp4

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، به مناسبت روز جهانی داوطلب سلامت (14 آذرماه) گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه اقدام به برگزاری همایشی با هدف بزرگداشت این روز در تاریخ 22 آذرماه 1401 در سالن آمفی تئاتر ساختمان مرکزی دانشگاه کرد. این همایش با حضور گسترده داوطلبین سلامت، مراقبین سلامت مسئول برنامه رابطین، سفیران سلامت دانش آموز از شبکه‌های بهدشت و درمان اسلامشهر، ری و مرکز بهداشت جنوب تهران برگزار شد.
در این همایش دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه، دکتر علیرضا اولیائی‎منش معاون بهداشت دانشگاه، دکتر فرشید رضایی سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، دکتر سعید تاملی معاون فنی معاونت بهداشت، دکتر محمدرضا قیوم زاده معاون اجرایی معاونت بهداشت، دکترمحمدرضا سلمانی ندوشن رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران، دکتر علیرضا عباسی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر و دکتر علی تاجدار سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری حضور داشتند.
در ابتدای مراسم دکتر قناعتی ضمن تبریک این روز به همه داوطلبین سلامت گفت: خوشبختانه حوزه سلامت بسیار گسترده است و کارهای زیادی می‌توان در خصوص آموزش به مردم انجام داد. قدر خود را بدانید و از اینکه داوطلبانه خدمت می‌کنید به خود ببالید. خداوند در قرآن به زبان ساده بر کمک، بخشش و آموزش سفارش و بر اهمیت نگاه الهی در این زمینه تاکید کرده است.
دکتر اولیائی‌منش نیز ضمن تبریک روزجهانی داوطلب و قدردانی از زحمات بدون چشمداشت داوطلبین سلامت، بر اهمیت نقش ایشان تاکید کرد. دکتر اولیائی‌منش گفت: داوطلبان و سفیران سلامت سرمایه‌های بسیار مهمی هستند که کشورهای اندکی در دنیا از آن بهره مند هستند و می‌توان از آنها در راستای تضمین سلامت روح و روان و جسم مردم بهره جست.
دکتر رضایی سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، پس از تبریک این روز و تقدیر از فعالیت‌های رابطین سلامت، به اهمیت بهداشت و مقدم بودن آن بر درمان و نقش داوطلب سلامت به عنوان مفهوم پایه‌ای بهداشت که به طور آگاهانه و بدون چشمداشت و به عنوان یک شهروند به فعالیت در این زمینه می پردازد تاکید کرد. ایشان در ادامه گفت: ترویج فرهنگ داوطلبی (شعار امسال روز جهانی داوطلب سلامت) باعث انسجام و همبستگی در سلامت می شود؛ همان چیزی که در مقابله با کرونا به وضوح مشاهده شد.
در پایان همایش با حضور دکتر اولیائی‌منش معاون بهداشت از مراقبین سلامت مسئول برنامه و رابطین سلامت محله و سازمانی منتخب با اهدای هدیه و لوح تقدیر، قدردانی و تشکر به عمل‌آمد. ضمنا از تمامی مدعوین همایش با اهدای هدایایی تقدیر شد.
در طول همایش برنامه‌های متنوع هنری و ورزشی از جمله 2 سرود، مهارت‌های ورزشی طناب زنی و روپایی، حافظ خوانی، قصه‌گویی اجرا شد و کلیپ‌های متنوعی که توسط سفیران سلامت دانش آموز تهیه شده بود به نمایش درآمد. همچنین شعرخوانی توسط داوطلب سلامت شاعر، سخنرانی داوطلب سلامت و قرائت سوگندنامه از دیگر برنامه‌های این همایش بود. قاری قرآن و مجری همایش نیز از بین داوطلبین سلامت بودند.
لازم به ذکر است در حاشیه این همایش داوطلبین سلامت اقدام به برپایی غرفه‌های صنایع دستی و شیرینی پزی و ... کردند که توسط شرکت کنندگان مورد بازدید قرار گرفت.

 

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *