• 26 تیر 1403

پیام دکتر قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت هفته ملی جمعیت

پیام دکتر قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت هفته ملی جمعیت

پیام دکتر قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت هفته ملی جمعیت دکتر حسین قناعتی,

دکتر قناعتی: جمعیت جوان به عنوان یکی از عوامل مهم اقتدار کشورها به شمار می‌رود. نیروی مولد و جوان به عنوان یکی از پایه‌های اصلی قدرت و رشد اقتصادی، اجتماعی کشورها محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس قرارگاه جمعیت دانشگاه به مناسبت هفته ملی جمعیت با اشاره به شعار هفته مذکور در سال جاری « سهم من از جوانی ایران؟» پیامی را ارسال کرد.
متن پیام دکتر قناعتی به شرح ذیل است:  
 مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص جوانی جمعیت تاکید کرده‌اند که «تلاش برای افزایش نسل، و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است».
 جمعیت جوان به عنوان یکی از عوامل مهم اقتدار کشورها به شمار می‌رود. نیروی مولد و جوان به عنوان یکی از پایه‌های اصلی قدرت و رشد اقتصادی، اجتماعی کشورها محسوب می‌شود. قدرت و توسعه هر کشور در رابطه با نیروی انسانی و جمعیت معنا پیدا می کند.
بدون تردید فرزند آوری و پدر و مادر شدن یکی از پر احساس ترین تجربیات هر انسانی است. تولد نوزاد، نشانه دیگری از معجزه عشق و زندگی میان زوجینی است که پیوندشان را مستحکم‌تر کرده‌اند. نخستین کلمه‌ای که کودک به زبان می‌آورد، اولین قدمی که برمی‌دارد، نخستین دندانی که در می‌آورد، اولین جشن تولدی که برایش گرفته می‌شود و ... از نقاط عطف زندگی به شمار می‌آیند.
یکی از بهترین هدایایی که زوجین می‌توانند به یکدیگر بدهند و پیوندشان را مستحکم کنند، تولد فرزند است.
وظیفه انسانی، اخلاقی و دینی حکم می‌کند به این موضوع مهم، توجه ویژه داشته باشیم. انتظار می‌رود تمامی کارکنان دانشگاه نیز تلاش خود را برای فرهنگ سازی و بهبود شرایطی که درحوزه اختیارات دانشگاه قرار دارد، درخصوص ترویج فرهنگ فرزند آوری، تسهیل روند درمان ناباروری و تشویق جوانان و دانشجویان به امر ازدواج بکار گیرند.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *