• 28 تیر 1403

برگزاری جلسه آموزش ضابطین قضایی ویژه کارشناسان نظارت و بازرسین معاونت های درمان، بهداشت و غذا و داروی دانشگاه

برگزاری جلسه آموزش ضابطین قضایی ویژه کارشناسان نظارت و بازرسین معاونت های درمان، بهداشت و غذا و داروی دانشگاه

با حضور جانشین معاون و سرپرست دادسرای ناحیه 26، جلسه آموزش ضابطین قضایی در سالن شهید کاووسی دانشکده دندانپزشکی برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، در این جلسه که بنا به ضرورت، سه شنبه 6 شهریور 98 با هماهنگی معاونت درمان دانشگاه، در سالن شهید کاووسی برگزار شد، آذر عبدی نماینده معاون و سرپرست دادسرای ناحیه 26، دکتر سید حسین حسینی مدیر امور حقوقی دانشگاه،دکتر نسرین عباسی مدیر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان، دکتر مهشید مظفری مدیر أمور دارویی معاونت غذا دارو، مهندس حسن کریمی مدیر گروه بهداشت  محیط و حرفه ای معاونت بهداشت، و تمامی کارشناسان نظارت و بازرسین معاونت های درمان، بهداشت و غذا و داروی دانشگاه حضور داشتند.
ابتدا دکتر عباسی در خصوص ضرورت برگزاری این نشست فوری توضیحاتی داد و گفت: در راستای توانمند سازی کارشناسان نظارت و به منظور هم افزایی و همسویی عملیاتی بیشتر و استفاده از پتانسیل دستگاههای نظارتی این دوره و دوره های مشابه آموزشی با همکاری دادسرای ناحیه 26، برنامه ریزی و اجرا می شود.
در ادامه عبدی در خصوص تعریف ضابطین قضایی و حدود مسئولیت های نظارتی کارشناسان ناظر حوزه های درمان و غذا و دارو، مصادیقجرائم مشهود، معنی تمرد در قوانین قضایی کشور توضیحاتی داد و بر تنظیم دقیق صورتجلسه های بازرسی تاکید کرد و افزود: درنوشتن صورتجلسه بازرسی ها حتما باید تصویر کارت ملی فرد یا افراد مرتبط که در زمان بازدید،در محل مورد بازررسی حضور دارند، پیوست شود.
وی همچنین گفت: رسیدگی به تخلفات ماده 13 در صلاحیت دادگاه است. و در صورت عدم همکاری افراد در هنگام بازرسی یا مقاومت در برابر اجرای حکم پلمپ، کارشناسان نظارت باید از طریق دادگاه با همکاری نیروی انتظامی برای اجرای حکم قضایی وارد شوند.

کلمات کلیدی
مدیر سیستم
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}