• 26 تیر 1403

برگزاری جلسه هماهنگی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در معاونت بهداشت

برگزاری جلسه هماهنگی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در معاونت بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت

واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸

رییس گروه نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشت، اظهار داشت: جلسه هماهنگی برای واکسیناسیون مدرسه و خانواده محور، در خصوص چگونگی اجرا و عملیاتی کردن طرح واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در محیط مدرسه با استفاده از پتانسیل معلمان، مدیران و کادر اجرایی فرهنگیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، روز شنبه ۱۰ مهر و یکشنبه 11 مهر ۱۴۰۰ جلسه هماهنگی در خصوص واکسیناسیون مدرسه و خانواده محور برای واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در سالن مدافعان سلامت معاونت بهداشت برگزار شد.
در این جلسه معاون بهداشت دانشگاه به همراه معاون فنی و معاون اجرایی و همچنین مدیران گروه‌های بیماری‌های واگیر، گسترش شبکه و رییس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشت و کارشناسان مسئول نوجوانان جوانان و مدارس مرکز بهداشت جنوب و شبکه شهرستان‌های ری و اسلامشهر و نیز مدعوین شامل معاونت‌های تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر و شهرستان‌های تهران، روسای گروه سلامت و تندرستی آموزش و پرورش، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران و تیم همراهشان و نماینده معاون بهداشت شهید بهشتی حضور داشتند.
در آغاز جلسه دکتر علیرضا اولیائی منش ضمن خوش‌آمد گویی و تشکر از مدعوین که در جلسه حضور دارند اظهار داشت: پیرو جلسه فرمانده عملیات مبارزه با بیماری کرونای استان تهران مصوباتی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال با حضور مدیران آموزش و پرورش تهران و شهرستان‌های تهران اخذ شد. لذا این جلسه برای تبادل‌نظر در خصوص چگونگی اجرا و عملیاتی کردن این طرح در محیط مدرسه و با استفاده از پتانسیل ارزشمند معلمان، مدیران و کادر اجرایی فرهنگیان است.
 در ادامه دکتر سعید تأملی معاون فنی در خصوص چگونگی اجرای طرح و تقسیم‌کار بین مدارس و شبکه‌های بهداشت و درمان مطالبی را بیان کرد.
در این جلسه نظرات و پیشنهادات مدعوین موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.
همچنین جلسه هماهنگی در روز یکشنبه  ۱۱ مهر ۱۴۰۰ با شرکت مدعوین روز قبل و حضور دکتر محمدرضا سلمانی رییس مرکز بهداشت جنوب تهران، دکتر علیرضا صدرایی مدیر شبکه شهرستان ری، دکتر فاطمه تاجیک مدیر شبکه شهرستان اسلامشهر در معاونت بهداشت پیگیری و در خصوص مراحل اجرایی و عملیاتی کردن طرح بحث و گفتگو شد.
 کلیات طرح بر مبنای واکسیناسیون مدرسه و خانواده محور و هماهنگی و همکاری بین آموزش و پرورش و شبکه‌های بهداشتی درمانی بنا شده است. در این طرح با استفاده از فضای مدارس و امکانات لجستیک مدارس فراخوان خانواده‌ها و دانش آموزان ۱۲ سال به بالا برای انجام واکسیناسیون در دو روز به‌صورت حجیم انجام خواهد شد. تامین واکسن و واکسیناتور و نظارت بر چگونگی اجرای طرح و آموزش‌های ضروری به عهده معاونت‌های بهداشتی خواهد بود؛ و متولی مراحل اجرای برنامه گروه سلامت نوجوانان جوانان و مدارس مراکز تابعه خواهند بود.
امید است که با اجرای بهینه طرح گامی به سمت بازگشایی مدارس و آموزش حضوری دانش آموزان برداشته شود. تا ضرر و زیان افت آشکار و پنهانی تربیت و آموزش نوجوانان و دانش آموزان کشورمان به دلیل دور افتادن از محیط آموزشی به حداقل برسد.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت

واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *