• 26 تیر 1403

برگزاری ویدئو کنفرانس کشوری با حضور مدیران و کارشناسان گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت

برگزاری ویدئو کنفرانس کشوری با حضور مدیران و کارشناسان گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت

معاونت بهداشت دانشگاه تهران

ویدئو کنفرانس کشوری با موضوع گزارش اقدامات انجام‌شده در برنامه سراج و با حضور مدیرکل دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت،روز سه شنبه 30 اردیبهشت 99  جلسه با حضور دکتر احمد حاجبی، دکتر بهزاد دماری، دکتر ونداد شریفی و علی اسدی از وزارت بهداشت و دکتر عباس وثوق مشاور معاون بهداشت، دکتر علی‌رضا شکیب مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد و کارشناسان مسئول ستاد معاونت بهداشت و مرکز بهداشت جنوب تهران برگزار شد.
 دکتر شکیب در خصوص ابعاد اجرایی برنامه در سطوح اجتماعی، اقدامات خانه مشارکت به خصوص مداخلات انجام‌شده در زمینه کنترل بیماری کرونا و مداخلات انجام‌شده در جهت کاهش استرس در جامعه در سطح منطقه ۱۷ (یکی از آسیب‌پذیرترین مناطق کلان‌شهر تهران) توضیح داد.
 در ادامه آقای دکتر دماری از اقدامات انجام‌شده در دانشگاه تهران تقدیر کرد و بیان اینکه علی‌رغم زمان کوتاه از اجرایی شدن این برنامه، توسعه و دسترسی به اهداف، به‌خوبی محقق شده است، در ادامه و پیرو ارائه نقطه نظرات تخصصی توسط دکتر شریفی توضیحات تکمیلی از طرف دکتر شکیب و دکتر مظلوم (روان‌پزشک) در این خصوص بیان‌شده و مداخلات در سوگ و مشاوره‌های تخصصی و ویزیت در منازل نیز توضیح داده شد که دکتر شریفی پیشرفت را مطلوب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت مطالعاتی و پژوهشی در زمینه خدمات CMHC خصوصی که امکان انتقال آن به بخش دولتی فراهم است بتوانیم بیش‌ازپیش به اهداف تعیین‌شده دست‌یابیم.
در انتها دکتر حاجبی بر ادغام برنامه سراج در نظام PHC تاکید و ابراز امیدواری کرد که با پیشرفت خوب برنامه در دانشگاه تهران و گسترش مناطق تحت پوشش برنامه بتوانیم به شاخص‌های تخصصی و اجتماعی در کنترل بیماری‌های روانی دست پیدا کنیم.
در این جلسه پیشرفت سایر دانشگاه‌ها ازجمله ایران، کردستان. مازندران، زنجان و ... بررسی شد.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *