• 26 تیر 1403

حضور مدیران و کارشناسان گروه سلامت روان معاونت بهداشت در ویدیو کنفرانس سلامت روان با محوریت مشارکت در بررسی اثربخشی مشاوره در سوگ

حضور مدیران و کارشناسان گروه سلامت روان معاونت بهداشت در ویدیو کنفرانس سلامت روان با محوریت مشارکت در بررسی اثربخشی مشاوره در سوگ

جلسه ویدیو کنفرانس سلامت روان با محوریت مشارکت در بررسی اثربخشی مشاوره در سوگ برای بازماندگان متوفی ناشی از بیماری کووید ۱۹ برگزارشد.

گزارش تصویری

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، روز چهارشنبه 31 اردیبهشت 99 با حضور دکتراحمد حاجبی مدیر کل دفتر سلامت روانی اجتماعی وزارت بهداشت و اساتید مجری این برنامه  با حضور مدیران و گروه سلامت روان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جمعی از کارشناسان مسئول ستادی و شبکه‌های تابعه برگزار شد.

در بخش اول ابتدا دکتر حاجبی در خصوص چالش‌ها، ارزیابی و نظرات دانشگاه‌ها در خصوص مشاوره های تبادل نظر و اعلام شد،  با پیگیری‌های انجام شده توانستیم ۱۰ الی ۶۰ درصد مداخلات موثر انجام دهیم و در خصوص ثبت خدمات مشاوره سوگ در سامانه سیب و ادامه این روند توضیح داد و همچنین مدیران گروه‌های دانشگاه‌های مشهد ، شیراز ، تهران ، تبریز، توضیحات و... نقطه نظرات کارشناسی را ارائه کردند.

 در بخش دوم جلسه وی به توضیح و تفصیل اجرای پژوهش در خصوص بررسی اثربخشی مدیریت سوگ برای بازماندگان و نحوه اجرای این پژوهش و اثر بخشی آن که در ده دانشگاه علوم پزشکی کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی تهران  اجرا خواهد شد، توضیح داد و در نهایت دکتر علی رضا شکیب مدیر گروه سلامت روان معاونت ضمن جمع بندی موضوعات مطروحه به نحوه اجرای این پژوهش در منطقه تحت پوشش دانشگاه و انتخاب مجریان و ارزیاب این پژوهش اشاره داشت و در این خصوص تبادل نظرات حاضرین انجام و انتخاب  تیم پژوهشی نهایی شد.

همچنین سومین جلسه ویدیوکنفرانس با محوریت مسمومیت با متانول توسط  سازمان پدافند غیر عامل و با حضور نمایندگان معاونت‌های بهداشت و درمان  وزارت بهداشت برگزار شد .

در این ویدیوکنفرانس که با حضور نمایندگان معاونت درمان و گروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی  تهران برگزار شد علائم بالینی و آمار مبتلایان و اثرات اجتماعی آن در سطح کشور و وضعیت موجود در سایر کشورها بحث و بررسی و به استانهایی که بیشترین شیوع مسمومیت با متانول را دارند نیز اشاره شد و در نهایت مقرر شد راه اندازی مرکز ویژه رسیدگی به مسمویت‌های الکل در بیمارستان لقمان پیگیری و پروتکل درمان مسمومیت با الکل بازنویسی شود.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *