• 26 تیر 1403

دکتر اولیایی منش: دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه فرهنگ‌سازی جوانی جمعیت پیشگام است

بزرگداشت هفته ملی جمعیت

دکتر اولیایی منش: دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه فرهنگ‌سازی جوانی جمعیت پیشگام است

دکتر اولیایی منش: دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه فرهنگ‌سازی جوانی جمعیت پیشگام است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با تبریک هفته ملی جوانی جمعیت و بر شمردن عناوین روزهای این هفته، بر نقش دانشگاه در ارائه راهکارهای مؤثر مبتنی بر نیازهای جامعه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، دکتر علیرضا اولیایی منش معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، در آستانه «هفته ملی جمعیت»، بر اهمیت موضوع جوانی جمعیت در آینده کشور تاکید کرد و گفت: شعار «هفته ملی جمعیت» در سال ۱۴۰۲ «سهم من از جوانی ایران» انتخاب و عناوین روزهای هفته منتهی به‌روز ملی جمعیت مشخص شده است.
دکتر اولیایی منش هفته ملی جمعیت را از 24 تا 30 اردیبهشت اعلام کرد و با اشاره به عناوین روزهای آن گفت:  ۲۴ اردیبهشت، با عنوان «رسانه و جوانی جمعیت» نامگذاری شده است. در واقع مهم‌ترین رسالتی که برای رسانه می‌توان در نظر گرفت درعرصه «فرهنگ‌سازی برای جوانی جمعیت» است. ۲۵ اردیبهشت، نیز با عنوان «مدیران و جوانی جمعیت» نامگذاری شده که تاکیدی بر  نقش مدیران در بسیج سازمان‌ها، بخش‌ها و ارگان‌های تحت نظارت خود است که مقوله جمعیت را به‌عنوان موضوع روز، مطرح و از آن پاسداری کنند.
معاون بهداشت دانشگاه ۲۶ اردیبهشت را به‌عنوان روز «خانواده موفق و جوانی جمعیت» اعلام کرد و گفت: نقش حمایتی خانواده‌ها در ترغیب به فرزندآوری جوانان اهمیت بسزایی دارد.
دکتر اولیایی منش در توضیح روزهای ۲۷ اردیبهشت و 28 اردیبهشت گفت: بیست و هفتم با عنوان «دستگاه‌های دولتی و جوانی جمعیت» و بیست و هشتم با عنوان «شرکت‌های خصوصی و جوانی جمعیت» نامگذاری شده است. هدف از نامگذاری این دو روز تاکیدی بر نقش حمایت‌های اقتصادی و اجتماعی  دستگاه‌های دولتی و شرکت های خصوصی در فرزندآوری خانواده ها و اطمینان خاطر سرپرستان خانوار در زمینه شغل و درآمد است.
معاون بهداشت دانشگاه، ۲۹ اردیبهشت را روز «نخبگان و جوانی جمعیت»، اعلام کرد و گفت: نخبگان به‌عنوان الگو می توانند مبحث جوانی جمعیت را ترویج کنند، دراین‌بین نخبگان دانشگاه علوم پزشکی تهران اعم از اساتید و دانشجویان می‌توانند تأثیر بسیاری در ترغیب جوانان جامعه به فرزندآوری داشته باشند.
دکتر اولیایی منش آخرین روز هفته ملی جمعیت را ۳۰ اردیبهشت، با عنوان «گروه‌های مردم‌نهاد و جوانی جمعیت» بیان کرد و گفت: نقش سمن‌ها و NGOها در حمایت از این طرح ملی بسیار حائز اهمیت است.
معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به محورهای اعلام شده در این هفته افزود: تقویت هویت مادری، تحکیم خانواده و تقویت نشاط درون خانواده، تک‌فرزندی و عوارض آن، مقابله با مسئله سقط‌جنین، ناباروری، دلایل و راهکارها، ترویج ازدواج به‌وقت نیاز و جوانی جمعیت، دستاوردها و پیامدها، از جمله محورهای رویداد جوانی جمعیت و سند تحول جمعیتی است. 

معاون بهداشتی دانشگاه با ابراز امیدواری نسبت به فعالیت‌های فراوان دانشگاه در حوزه جوانی جمعیت گفت: ما به‌عنوان دانشگاه پیشرو در حوزه علوم پزشکی کشور باید به نقش مهم خانواده در زمینه رفع  چالش بزرگ جمعیتی واقف بوده و با ارائه راهکارهای مؤثر مبتنی بر نیازهای مردم، به بهترین وجه نقش خود را در راستای افزایش جمعیت کشور ایفا کنیم.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *