• 26 تیر 1403

همایش هفته سلامت با شعار «سلامت سیاره ما، سلامت ما» برگزار شد

همایش هفته سلامت با شعار «سلامت سیاره ما، سلامت ما» برگزار شد

همایش هفته سلامت با شعار «سلامت سیاره ما، سلامت ما» برگزار شد

معاونت بهداشت دانشگاه، همایش هفته سلامت سال 1401 را با شعار «سلامت سیاره ما، سلامت ما» برگزار کرد.

گالری عکس این خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، همایش هفته سلامت سال 1401 به میزبانی معاونت بهداشت و باهمت گروه آموزش و ارتقای سلامت، روز سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1401 با حضور دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه و دکتر علیرضا اولیائی منش معاون بهداشت برگزار شد. در ابتدای این همایش که جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه بهداشت، مراقبان سلامت، سفیران و داوطلبان سلامت و نیز تعدادی از نمایندگان سازمان‌های همکار دانشگاه در حوزه بهداشت، در آن حضور داشتند دکتر اولیایی منش در سخنانی به نقش مردم، مسئولین و سازمان‌های مردم‌نهاد در تامین و ارتقای سلامت در ابعاد مختلف ازجمله حفظ محیط‌زیست، کنترل بیماری‌ها و حوادث و صیانت از جمعیت اشاره کرده و اهمیت آموزش و فرهنگ‌سازی را برای دستیابی به شعار «سلامت سیاره ما، سلامت ما» بیان کرد.
در بخشی از مراسم، دکتر قناعتی در خصوص رفع مشکلات آب و هوایی و تاثیرات گاز دی‌اکسید کربن بر سلامت انسان توضیح داده و به ضرورت توجه جوامع به‌سلامت اکوسیستم اشاره کرد. همچنین دکتر نسترن کشاورز محمدی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه، دانشیار ارتقای سلامت و مشاور سازمان جهانی بهداشت، به تشریح رفتارهای دوستدار محیط زیست در خانواده، مدرسه و جامعه و راهکارهای ترویج رفتار در این زمینه پرداخته و سپس دکتر کاظم ندافی، رئیس دانشکده بهداشت و پژوهشکده محیط زیست دانشگاه، تاثیر اقلیم بر سلامت سیاره زمین و انسان را شرح داد.
افتتاح و رونمایی از سامانۀ آموزش از راه دور شهاب (شبکه هوشمند آموزش بهداشت) که باهدف افزایش سواد سلامت و ارتقای رفتارهای سالم در سفیران سلامت طراحی و راه‌اندازی شده، اجرای برنامه‌های هنری شامل اجرای سرود، داستان‌گویی و شعرخوانی توسط سفیران سلامت دانش‌آموز نیز از دیگر برنامه‌های این همایش بود. در پایان مراسم، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی، از تعدادی از کارکنان بهداشت، سفیران سلامت، رابطان بهداشت و نمایندگان شورایاری‌ها، شهرداری‌ها، سازمان‌های حامی سلامت و سمن‌های فعال در عرصه سلامت قدردانی شد.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *