• 26 تیر 1403

پیام تبریک معاون بهداشت دانشگاه به مناسبت 24 مهرماه روز جهانی غذا

پیام تبریک معاون بهداشت دانشگاه به مناسبت 24 مهرماه روز جهانی غذا

پیام تبریک معاون بهداشت دانشگاه به مناسبت 24 مهرماه روز جهانی غذا

دکتر علیرضا دلاوری در پیامی 24 مهرماه روز جهانی غذا که با شعار روز جهانی غذا « همه با هم برای تغذیه سالم و امنیت غذایی خانواده در شرایط اپیدمی کرونا» نام‌گذاری شده است را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، متن پیام معاون بهداشت دانشگاه به شرح ذیل است:

24 مهرماه روز جهانی غذا که با شعار روز جهانی غذا « همه با هم برای تغذیه سالم و امنیت غذایی خانواده در شرایط اپیدمی کرونا» نام‌گذاری شده است را تبریک عرض می‌کنم.

موضوع غذا و تغذیه یکی از موضوعات مهم سلامت است که بر ابعاد مختلف سلامتی تاثیر گذار بوده و بیماری کووید-19 به‌صورت مستقیم و هم غیرمستقیم بر امنیت غذا و تغذیه مؤثر است و همچنین این بیماری از طریق تاثیر بر عرضه و تقاضای مواد غذایی به‌طور مستقیم بر سامانه‌های غذایی تاثیر خواهد داشت و به‌طور غیرمستقیم از طریق کاهش قدرت خرید و ظرفیت تولید و توزیع مواد غذایی، ناامنی غذایی و بروز مشکلات تغذیه‌ای با تضعیف سیستم ایمنی می‌تواند موارد ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کووید-19 را افزایش دهد.

بخش‌های خاصی از جمعیت در برابر تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم کووید-19 بر امنیت غذایی آسیب‌پذیرتر هستند، (مادران باردار- کودکان و افراد سالمند –بیماران زمینه ای-ناامن غذایی- اقشار کم‌درآمد)

 از اهداف ارائه خدمات تغذیه در نظام شبکه این سه مورد مهم و ضروری است:
1- ارتقاء فرهنگ و سواد تغذیه‌ای جامعه
2- بهبود و ارتقاء شاخص‌های سلامت تغذیه‌ای جامعه با گسترش مداخلات جامعه‌محور
3- افزایش دسترسی جمعیت تحت پوشش به خدمات بهبود تغذیه جامعه، پیشگیری و کنترل انواع سوءتغذیه و عوامل خطر تغذیه‌ای در بیماری‌های واگیر و غیر واگیر

دکتر علیرضا دلاوری
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *