• 26 تیر 1403

برگزاری کمیته بررسی مرگ کودکان 1-59 ماهه در معاونت بهداشت

برگزاری کمیته بررسی مرگ کودکان 1-59 ماهه در معاونت بهداشت

 برگزاری کمیته بررسی مرگ کودکان 1-59 ماهه در معاونت بهداشت

معاون فنی معاونت بهداشت بر اهمیت برگزاری کمیته‌های مرگ کودکان و مادران باردار و توانمند سازی والدین در پیشگیری از مرگ کودکان زیر 5 سال و پیشگیری از وقوع مرگ‌های مشابه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، کمیته بررسی مرگ کودکان 1-59 ماهه روز یکشنبه 6 مهر 99 با حضور معاون فنی معاونت بهداشت دکتر سعید تاملی، معاون اجرایی دکتر محمدرضا قیوم زاده، مدیر گروه محترم سلامت خانواده و جمعیت دکتر نرجس توکلی کیا، رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران دکتر محمدرضا سلمانی ندوشن، تمامی مدیر گروه‌های معاونت و کارشناسان مسئول واحد بهداشت خانواده شبکه ها /مرکز بهداشت و دیگر اعضای کمیته برگزار شد.

 دکتر تاملی در ابتدا از اهمیت برگزاری کمیته های مرگ کودکان و مادران باردار مطالبی را بیان کرد و درجهت توانمند سازی والدین در پیشگیری از مرگ کودکان زیر 5 سال و پیشگیری از وقوع مرگ‌های مشابه تاکید کرد.

در ادامه دکتر توکلی کیا، مصوبات کمیته قبلی را بیان کرد و میزان اجرای مصوبات مورد بحث و بررسی اعضای کمیته قرار گرفت و در ادامه گزارشی از مرگ‌های رخ داده شده در سال 1398 و مرگ‌های 6 ماهه اول سال  1399 ارائه و  بررسی شد.

در پایان این جلسه از آنجایی که تعدادی از مرگ‌ها مربوط به سقوط کودکان از بالکن/ نرده راه پله، غیر استاندارد ساختمان‌ها بوده در زمینه سقوط صحبت شد و راهکارهایی پیشنهاد شد.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *