متن دلخواه

برگزاری پنجمین جلسه روسای خانه‌های مشارکت مردم در سلامت سال جاری معاونت بهداشت

برگزاری پنجمین جلسه روسای خانه‌های مشارکت مردم در سلامت سال جاری معاونت بهداشت

دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی ساغ دانشگاه علوم پزشکی تهران، پنجمین جلسه روسای خانه‌های مشارکت مردم در سلامت سال جاری را برگزار کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، پنجمین جلسه روسای خانه‌های مشارکت مردم در سلامت سال جاری، با حضور دکتر عباس وثوق مقدم، رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی ساغ دانشگاه، کارشناسان این دبیرخانه از معاونت بهداشت، اعضاء خانه‌های مشارکت مردم در سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران، رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت، رئیس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس در سالن غدیر این معاونت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه در خصوص دستور کار اول جلسه به مناسبت‌های بهداشتی مرداد ماه اشاره شد. دکتر نجمه الملوک امینی رئیس گروه بهداشت و ارتقای سلامت گفت: هر ساله روز جهانی خودمراقبتی در تاریخ 24 جولای مصادف با دوم مرداد ماه، فرصتی را برای افزایش توجه به موضوع خودمراقبتی در سراسر جهان فراهم می‌کند. وی در ادامه به برگزاری نشست سالانه علمی با موضوع آموزش بیمار و خودمراقبتی اشاره داشت و از روسای خانه‌های مشارکت دعوت به عمل‌آورد که در سال‌های آینده در این سمپوزیوم شرکت داشته باشند. در خصوص روز ملی تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی مقرر شد بزرگداشتی با همکاری گروه آموزش و ارتقای سلامت، دانشکده بهداشت و روسای خانه‌های مشارکت مردم در سلامت و شهرداری در شهریور ماه برگزار شود.

در ادامه در خصوص دستور کار دوم جلسه، زهرا آقامیری رئیس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس گفت: اگر نظام آموزشی هر کشوری به شکل مطلوب طراحی شود و به درستی عمل کند پیشرفت و ترقی آن کشور و رشد و تعالی آن جامعه تضمین خواهد شد. در این بین نقش تربیت دانش آموزان در مدرسه به عنوان دومین نهاد تربیتی بعد از خانواده در تعالی روحی و معنوی آنان و حتی ارتقای تحصیلی بسیار حائز اهمیت است.

در پایان زهرا مرتضوی کارشناس مسئول سلامت روان مرکز بهداشت جنوب، ضمن اشاره به برگزاری برنامه‌های آموزشی سلامت روان برای مدارس منطقه 17 شهرداری، اعلام آمادگی از طرف خانه‌های مشارکت مردم در سلامت در خصوص حمایت اجتماعی از دانش آموزان و مدارسی که نیازمند مساعدت هستند را بیان کرد.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *