متن دلخواه

تمرین دور میزی آمادگی پاسخ به تهدید زیستی ناقل مهاجم آئدس

تمرین (مانور) دور میزی آمادگی پاسخ به تهدید زیستی ناقل مهاجم آئدس

در راستای بهبود پاسخ نظام سلامت در بلایا و فوریت‌ها، مانور دور میزی با عنوان: "آمادگی پاسخ به تهدید زیستی آئدس" با تمرکز بر فرآیندهای پاسخگویی و سلسله مراتب فرماندهی برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، تمرین (مانور) دور میزی "آمادگی پاسخ به تهدید زیستی ناقل مهاجم آئدس" با حضور گروه‌های تخصصی معاونت بهداشت و معاونت درمان دانشگاه روز چهارشنبه 13 تیر 1403 در سالن غدیر این معاونت برگزار شد.
در راستای بهبود پاسخ نظام سلامت در بلایا و فوریت‌ها، مانور دور میزی با عنوان "آمادگی پاسخ به تهدید زیستی آئدس" با تمرکز بر فرآیندهای پاسخگویی و سلسله مراتب فرماندهی برگزار شد.
این مانور توسط گروه مدیریت خطر بلایا و پدافند غیرعامل معاونت بهداشت و با همکاری گروه‌های تخصصی ازجمله مدیریت بیماری‌های واگیر، سلامت محیط و کار، آموزش و ارتقاء سلامت و امور دارویی معاونت بهداشت و همچنین واحد کنترل عفونت معاونت درمان برگزار شد.
به نقل از پروین جانانی رییس گروه مدیریت خطر بلایا، حوادث و پدافند غیر عامل معاونت بهداشت، این مانور با هدف تقویت کار گروهی و ارتباط بین اعضای تیم فرماندهی حادثه، تعیین نقاط ضعف و چالش‌های موجود در مراحل هماهنگی و عملیات، شناسایی و تقویت ظرفیت‌های موجود و تمرین کارکنان در مورد نقش‌ها و مسئولیت‌های اساسی در بحران‌ها انجام می‌شود.
براساس سناریوی فرضی (سناریوی دوم بیماری‌های منتقله از پشه آئدس)، پس از اعلام شرایط اضطراری و فعال‌سازی سامانه فرماندهی حادثه و تیم‌های واکنش سریع معاونت بهداشت، افراد حاضر در مانور به ایفای نقش در رابطه با کارکردهای تخصصی گروه خود پرداختند.
در ادامه، چالش‌ها و نقاط ضعف اجرای برنامه مدیریت بیماری‌های منتقله از پشه آئدس و راهکارهای پیشنهادی برای رفع مشکلات موجود و تقویت فرایندهای پاسخ به بحران مد نظر، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در نهایت جمع‌ بندی تمرین و مستندسازی درس ‌آموخته‌ها جهت اجرای فعالیت‌های ارتقایی انجام شد.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر