• 26 تیر 1403

برگزاری دوره آموزشی سلامت کودکان کمتر از ۵سال در دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری دوره آموزشی سلامت کودکان کمتر از ۵سال در دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری دوره آموزشی سلامت کودکان کمتر از ۵سال در دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر اولیائی منش یکی از حیطه‌های مهم سلامت کودکان را سلامت معنوی دانست و عنوان کرد: برنامه‌ریزی و مشارکت همه سازمان‌های مرتبط با کودکان در این مهم نقش دارند و در نهایت والدین لازم است در زمینه پرورش فرزند دانش و مهارت لازم را داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، در راستای توانمندسازی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص رشد و تکامل همه‌جانبه کودکان و همچنین پیشبرد اهداف برنامه حمایت از جوانی جمعیت، دوره آموزشی سلامت کودکان کمتر از ۵سال، روز چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ در آمفی تئاتر ستاد مرکزی دانشگاه به همت گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت برگزار شد.
دکتر علیرضا اولیائی منش معاون بهداشت، ارتقا رشد و تکامل همه‌جانبه کودکان را از اولویت‌های مهم سلامت بیان کرد و همچنین یادآور شد برنامه‌ریزی و مشارکت همه سازمان‌های مرتبط با کودکان در این مهم نقش دارند و در نهایت والدین لازم است در زمینه پرورش فرزند دانش و مهارت لازم را داشته باشند. وی همچنین یکی از حیطه‌های مهم سلامت کودکان را سلامت معنوی دانست.
در ادامه اساتید به ارائه مباحث مهمی در خصوص رشد، تکامل، تغذیه، سلامت معنوی و اصول پیشگیری از سوانح و حوادث پرداختند.
دکتر سید حامد برکاتی با تاکید بر این نکته که هزار روز طلایی از زمان بارداری شروع می‌شود اشاره کرد که همین دوره مهمترین زمان رشد مغز است. در ضمن عوامل موثر بر تکامل کودک را از جمله تغذیه، امنیت، ایجاد فرصت‌های آموزش در دوران ابتدای کودکی، حفظ سلامت و مراقبت مشتاقانه مطرح کرد و به تفصیل در خصوص حیطه‌های مختلف تکامل و مداخلات مناسب مطالبی ارائه داد.
در ادامه دکتر احمدرضا درستی، دکتر بهار اله وردی، دکتر ابوالفضل ساجدی و دکتر نرجس توکلی کیا در خصوص آصول تغذیه، چالش‌های رشد‌، سلامت معنوی و پیشگیری از سوانح و حوادث مباحث خود را ارائه دادند.
دکتر ابوالفضل ساجدی در خصوص چیستی و اهمیت سلامت معنوی کودکان و نیز آثار سلامت معنوی بر سایر جنبه‌های سلامتی و همچنین شاخص‌های سلامت معنوی به تفصیل مطالبی را کرد.
در پایان فاطمه شریفی خاطر نشان کرد که در سایه شناسایی نیازهای کودک و پاسخگویی به موقع و مناسب می‌توان پناهگاه امن را برای آموزش و بالندگی کودکان ایحاد کرد. وی همچنین از حاضرین درخواست کرد تا در جلسات بعدی نیز مشارکت کنند تا مسیری روشن در خصوص پرورش کودکان ایجاد شود.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر