• 27 تیر 1403

برگزاری همایش رشد و تکامل ابتدای کودکی با هدف معرفی برنامه تاک(تکامل ابتدای کودکی)

برگزاری همایش رشد و تکامل ابتدای کودکی با هدف معرفی برنامه تاک(تکامل ابتدای کودکی)

همایش رشد و تکامل ابتدای کودکی با هدف معرفی برنامه تاک(تکامل ابتدای کودکی )

همایش رشد و تکامل ابتدای کودکی با هدف معرفی برنامه تاک(تکامل ابتدای کودکی ) به همت گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت، شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری و با همکاری بخشداری، شهرداری و آموزش و پرورش کهریزک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، به همت گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت، شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری و با همکاری بخشداری، شهرداری و آموزش و پرورش کهریزک همایش رشد و تکامل ابتدای کودکی با هدف معرفی برنامه تاک(تکامل ابتدای کودکی)  روز دوشنبه 19 تیر 1402 در سالن آمفی تئاتر شهرداری منطقه کهریزک برگزار شد.
در این گرد همایی امام جمعه، بخشدار، شهردار، رئیس آموزش و پرورش و سایر مسئولین و مدیران سازمان‌ها و ادارات کهریزک، همچنین معاون بهداشت، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری و سایر مدیران گروه معاونت بهداشت، و شبکه شهرستان ری به همراه والدین و کودکان تحت پوشش کهریزک حضور داشتند.

همایش با تلاوت چند سوره از قرآن کریم  و خوش آمد گویی هادی بادلی بخشدار کهریزک آغاز شد، سپس دکتر علیرضا اولیایی منش معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، اهداف برگزاری همایش و اهمیت رشد و تکامل کودکان را به عنوان سرمایه‌های هر کشور مطرح کرد.

در ادامه حجه الاسلام استیری در خصوص افزایش جمعیت با ذکر احادیث و روایات، مطالبی بیان  و حاضران را به فرزند آوری و تربیت صحیح کودکان ترغیب کرد.

دکتر سید حامد برکاتی مشاور معاون بهداشت در حوزه رشد و تکامل کودکان در ادامه این همایش با بیان ویژگی‌های هزار روز طلایی که زمان بارداری و دو سال اول بعد از تولد را در بر می‌گیرد، اهمیت مداخلات به هنگام  را در دوران ابتدای کودکی توضیح داد و برنامه تاک (تکامل ابتدای کودکی) را نیز معرفی کرد.
برنامه تاک اجرای مداخلات همه جانبه در راستای رشد و تکامل کودکان است که با همکاری همه سازمان‌ها، ادارات و ارگان‌های متولی سلامت کودکان انجام می‌شود که طبق برنامه‌ریزی انجام شده از کهریزک آغاز و در ادامه در کل شهرستان ری و سپس در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرا خواهد شد.

برنامه همایش با مسابقه و اجرای فعالیت هنری نیز همراه بود همچنین در حاشیه همایش مسابقه نقاشی، بازی خلاقانه با اسباب بازی‌های ساده، مشاوره فرزندآوری، تغذیه، روانشناسی کودک ترویج تغذیه با شیر مادر انجام شد و در پایان به کودکان و والدین برنده مسابقه جوایزی اهدا شد.

گالری عکس مربوط به این همایش را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

ویدئو کلیپ این همایش

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *