• 27 تیر 1403

جلسه آموزشی درمان بیماری «هپاتیت سی» در معاونت بهداشت

جلسه آموزشی درمان بیماری «هپاتیت سی» در معاونت بهداشت

جلسه آموزشی درمان بیماری «هپاتیت سی» در معاونت بهداشت

به همت گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت جلسه آموزشی درمان بیماری «هپاتیت سی» با حضور اعضای هیئت علمی، پزشکان، مدیران و کارشناسان این حوزه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، روز یکشنبه 29 خرداد 1401 به همت گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت جلسه آموزشی درمان بیماری «هپاتیت سی» با حضور اعضای هیئت علمی، پزشکان، مدیران و کارشناسان این حوزه در سالن مدافعان سلامت معاونت بهداشت برگزار شد.
کنترل و مراقبت «هپاتیت سی»  یک معضل جهانی است. در کل دنیا روند بروز، شیوع و مرگ‌و‌میر به علت این بیماری در حال افزایش است. پیش بینی می شود در ایران نزدیک به 200 هزار نفر بیمار «هپاتیت سی» وجود داشته که تا سال 2030 کشور ما متعهد شده است 90 درصد بیماران را شناسایی و 85 درصد را درمان کند.
در جلسه آموزشی درمان بیماری «هپاتیت سی» دکتر حسین پوستچی، دکتر امیر علی سهراب پور از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران (مرکز تحقیقات کبدوگوارش)، دکتر علی نیک فرجام مدیر گروه بیماری‌های واگیر و فاطمه رضی‌آبادی کارشناس بیماری‌های قابل پیشگیری و هپاتیت، معاونت بهداشت و پزشکان مراکز مشاوره هپاتیت حضور داشتند و مباحثی در خصوص اپیدمیولوژی بیماری و درمان موارد «هپاتیت سی» و نحوه پیگیری و مراقبت بیماران ارایه شد.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *