• 27 تیر 1403

جلسه نشست اعضاء هیات علمی گروه آموزش مامایی و سلامت باروری دانشکده پرستاری و مامایی با گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت

جلسه نشست اعضاء هیات علمی گروه آموزش مامایی و سلامت باروری دانشکده پرستاری و مامایی با گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت

جلسه نشست اعضاء هیات علمی گروه آموزش مامایی و سلامت باروری دانشکده پرستاری و مامایی با گروه سلامت جمعیت و خانواده در معاونت بهدا

سرپرست گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت: یکی از مهمترین جنبه‌های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ارتقاء کمی و کیفی زایمان طبیعی و خوشایند‌سازی زایمان است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، جلسه نشست اعضاء هیات علمی گروه آموزش مامایی و سلامت باروری دانشکده پرستاری و مامایی با گروه سلامت جمعیت و خانواده روز چهارشنبه 21 تیر 1402 با حضور دکتر نرجس توکلی کیا، سرپرست گروه سلامت جمعیت و خانواده، مژگان اکبری مسئول گروه مادر، نوزاد و مامایی معاونت درمان و دکتر نجمه الملوک امینی رئیس گروه آموزش و ارتقاء سلامت برگزار شد.

در ابتدا دکتر توکلی کیا ضمن عرض تشکر و خیر مقدم گفت: یکی از مهمترین جنبه‌های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ارتقاء کمی و کیفی زایمان طبیعی و خوشایند‌سازی زایمان است. همکاری و هماهنگی حوزه‌های مختلف دانشگاه از جمله بهداشت، درمان و آموزش فرصتی مناسبی است که می‌تواند زمینه رضایت مادران و ارتقاء زایمان طبیعی را افزایش دهد.

دکتر مریم دامغانیان، مدیر گروه مامایی دانشکده پرستاری و مامایی اظهار داشت، انتظار می‌رود با تدوین تفاهم‌نامه همکاری بین حوزه‌های مختلف دانشگاه زمینه همکاری بیشتری فراهم شود. سپس وی در ادامه طرح پیشنهادی در راستای ارتقاء کلاس‌های آمادگی برای زایمان با همکاری اساتید هیات علمی و دانشجویان کارشناسی مامایی را شرح داد.

اکبری، استقرار هیات علمی بالینی مامایی در بیمارستان‌های مربوطه را از مهمترین موارد تاثیر‌گذار در زمینه دستیابی به اهداف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت عنوان کرد.

سپس در ادامه جلسه، دکتر راضیه معصومی، عضو هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی به بیان حیطه‌های مختلف تفاهم‌نامه همکاری حوزه‌های مختلف دانشگاه در زمینه جوانی جمعیت و فرزند‌آوری سالم پرداختند.

دکتر زینب محقق، کارشناس مسوول برنامه سلامت باروری و مادران معاونت بهداشت، وضعیت موجود کلاس‌های آمادگی برای زایمان در حوزه معاونت بهداشت را توضیح داد. وی اظهار داشت ارتقاء کمی و کیفی این کلاس‌ها از اهداف کلان برنامه سلامت مادران است. وی همچنین از همکاری اساتید هیات علمی گروه مامایی در زمینه آموزش مادران باردار و مربی‌های کلاس‌های آمادگی برای زایمان استقبال کردند.

دکتر امینی انتخاب مراکز اجرای طرح پیشنهادی گروه مامایی را با برنامه‌ریزی قبلی ضروری دانست.

در این جلسه دکتر میر مولایی، دکتر هاشم زاده از اعضاء هیات علمی گروه آموزش مامایی و سلامت باروری دانشکده پرستاری و مامایی، بهناز یعقوبی و آذر جهانبانی کارشناسان برنامه جوانی جمعیت معاونت بهداشت نیز حضور داشتند.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *