• 26 تیر 1403

همایش هفته ملی دیابت با حضور هنرمندان در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

همایش هفته ملی دیابت با حضور هنرمندان در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

به مناسبت هفته ملی دیابت دومین همایش هنرمندان حامی سلامت با حضور سیاوش طهمورث و ایرج راد هنرپیشه‌های سرشناس و اسحاق خانزادی صدابردار برجسته و با همکاری معاونت بهداشت، مرکز بهداشت جنوب تهران، روابط عمومی دانشگاه و پژوهشگاه غدد و متابولیسم برگزار و پیمان‌نامه دانشگاه و هنرمندان با عنوان سفیران سینا (سلامت یاران نامی آگاه) امضا شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، روز سه‌شنبه 25 آبان 1400 در هفته همایش روز جهانی دیابت که امسال با شعار «مراقبت دیابت، امروز بیشتر از همیشه» نام گذاری شده است، به همت دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز بهداشت جنوب تهران و گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت، برنامه‌ای باهدف تشویق و ترغیب آحاد جامعه در خصوص رعایت و مراقبت از دیابت برگزار شد.

در این جلسه دکتر اولیایی منش با ابراز خرسندی از حضور هنرمندان در همایش دیابت گفت: چندی پیش هم خدمت جمع دیگری از هنرمندان عزیز کشورمان بودیم که جای شما (هنرمندان) هم در آن برنامه خالی بود؛ به نظرم اثرگذاری آن جلسه برای مردم خیلی زیاد بود و صداوسیما هم پوشش خیلی خوبی داد.
وی افزود: ما باید از سرمایه‌های ملی‌مان برای ارتقای سلامت مردم استفاده کنیم و بنا داریم از ظرفیت همه افرادی که سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند برای سلامت مردم استفاده کنیم و خیلی صریح اعلام می‌کنیم که ازاین‌پس با کمک مدیریت روابط عمومی بیشتر خدمت شما هنرمندان می‌رسیم و زحمتتان می‌دهیم و امیدواریم که در کنار هم شاهد این باشیم که مردم عزیزمان که خیلی به گردن ما حق دارند روز به روز سلامتشان رو به بهبودی برود.

دکتر علی جلیلی، فوق تخصص غدد درون‌ریز با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در ۲۵ سال آینده حدود ۷۰۰ میلیون دیابتی در جهان داشته باشیم، اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۴۶۰ میلیون دیابتی در دنیا داریم و از هر ۱۰ نفر در دنیا یک نفر دیابتی است.
دکتر جلیلی خاطرنشان کرد: دیابت در کسانی که نتوانستند بیماری خود را خوب کنترل کنند، به آسیب‌های جدی منجر شده است.
وی ادامه داد: حدود دوسوم کسانی که دیابت دارند در شهرها به سر می‌برند و حدود سه‌چهارم دیابتی‌ها در سنین کار هستند، به این معنی که این افراد اگر بیماری خود را کنترل نکنند، ممکن است در  فعالیت روزانه خود دچار اشکال شوند. از هر پنج دیابت، چهار نفر آنها در کشورهایی با درآمد متوسط زندگی می‌کنند.

در حاشیه برگزاری این همایش دکتر حسین قناعتی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن خیرمقدم به هنرمندان میهمان و تقدیر از کادر برگزاری این همایش گفت: متأسفانه بیماری‌های غیر واگیر نظیر دیابت، فشارخون و چاقی صدمات زیادی چه ازلحاظ مرگ‌ومیر و چه ازلحاظ ناتوانی در جامعه ایجاد می‌کند و پیشگیری از آن می‌تواند کمک بزرگی به جامعه و نظام سلامت باشد. استفاده از ظرفیت هنرمندان - که خوشبختانه در طی دو ماه اخیر دومین باری است که از وجود نازنین و گران‌قدر این بزرگواران در دانشگاه بهره می‌بریم – برای فرهنگ‌سازی اقدامات پیشگیرانه بسیار مؤثر است و امیدواریم بتوانیم با کمک این عزیزان مشکلاتی را که در ارتباط بین دانشگاه و بدنه جامعه وجود دارد برطرف کنیم.

این برنامه با حضور هنرمندان پیشکسوت سینما و تلویزیون هنرمندان ایرج راد، سیاوش طهمورث و اسحاق خانزادی صدابردار حرفه‌ای رسانه ملی و سینمای ایران، دکتر حسین قناعتی سرپرست دانشگاه، دکتر علیرضا اولیائی منش معاون بهداشت، دکتر ماشاءالله ترابی مدیر روابط عموی دانشگاه، محمد‌رضا سلمانی رییس مرکز بهداشت جنوب تهران، عباس مزینانی سرپرست واحد سلامت روان، دکتر آزیتا کریمی مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشت، مدیران و کارشناسان ستادی معاونت بهداشت، مرکز جنوب تهران و کارکنان مرکز سلامت جامعه شهری میثم تحت پوشش مرکز بهداشت جنوب تهران برگزار شد.

 

 

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *