• 27 تیر 1403

برگزاری جلسه هماهنگی مجازی با حضور کارشناسان مسئول سلامت خانواده و کارشناسان برنامه سلامت میانسالان در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری جلسه هماهنگی مجازی با حضور کارشناسان مسئول سلامت خانواده و کارشناسان برنامه سلامت میانسالان در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری جلسه هماهنگی مجازی با حضور کارشناسان مسئول سلامت خانواده و کارشناسان برنامه سلامت میانسالان در معاونت بهداشت

سرپرست گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت: زنان و مردان میانسال حدود نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و ارائه کامل خدمات ادغام یافته سلامت میانسالان به این گروه سنی از اولویت‌های گروه سلامت خانواده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، به منظور برنامه‌ریزی برای برگزاری هفته سلامت بانوان ایران (30-24 مهرماه) جلسه هماهنگی مجازی با حضور کارشناسان مسئول سلامت خانواده و کارشناسان برنامه سلامت میانسالان روز شنبه 23 مهر 1401 برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر نرجس توکلی‌کیا سرپرست گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت، عنوان کرد زنان و مردان میانسال حدود نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و ارائه کامل خدمات ادغام یافته سلامت میانسالان به این گروه سنی از اولویت‌های گروه سلامت خانواده است.
وی افزود افزایش پوشش خدمات میانسالان از اهداف این برنامه است و با توجه به کاهش شیوع بیماری کووید _19 انتظار می‌رود که همه این خدمات به صورت فعال و با برنامه‌ریزی صحیح و نوبت‌دهی، به گروه‌های هدف برنامه(تمامی زنان و مردان 59-30 ساله) ارائه شود.
دکتر توکلی‌کیا در ادامه گفت: از آنجایی که  زنان رکن اصلی خانواده هستند و تامین سلامت آنان در حفظ بنیان خانواده نقش اساسی دارد، هفته سلامت بانوان می‌تواند فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی، آموزش و ارتقای دانش و آگاهی عموم جامعه و ارائه دهندگان خدمت باشد.
در ادامه لیلی مرادپور کارشناس سلامت میانسالان معاونت بهداشت، ضمن اعلام عناوین روزشمار هفته سلامت بانوان، تاکید کرد شبکه‌های بهداشت و مرکز بهداشت تحت پوشش با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های درون بخشی و بین بخشی مانند هر سال برنامه‌های هفته سلامت بانوان را برگزار کنند.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *