• 27 تیر 1403

برگزاری جلسه هماهنگی معاونت بهداشت و درمان در زمینه اجرای برنامه غربالگری و مراقبت pku در بیمارستان منتخب، مرکز طبی کودکان

برگزاری جلسه هماهنگی معاونت بهداشت و درمان در زمینه اجرای برنامه غربالگری و مراقبت pku در بیمارستان منتخب، مرکز طبی کودکان

برگزاری جلسه هماهنگی معاونت بهداشت و درمان در زمینه اجرای برنامه غربالگری و مراقبتpku  در بیمارستان منتخب، مرکز طبی کودکان

بمنظور حفظ و ارتقای شاخص‌های کنترل و درمان و پیشگیری از بروز ناتوانی و معلولیت در بیماران pku جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی فی‌مابین گروه غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه با تیم بالینی منتخب pku، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، بمنظور حفظ و ارتقای شاخص‌های کنترل و درمان و پیشگیری از بروز ناتوانی و معلولیت در بیماران pku در روز سه شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی فی‌مابین گروه غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه با تیم بالینی منتخب pku، متشکل از رئیس درمانگاه، گروه تغذیه، بهداشت روان و مددکار بیمارستان در محل کلینیک فوق تخصصی غدد بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار شد.
در ابتدای جلسه متعاقب بازدید از روند ارایه خدمت در درمانگاه، دکتر آزیتا کریمی رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشت،  اهداف جلسه و مصوبات جلسه هماهنگی مورخ ۱۱مرداد را بیان کرد و دستیابی به راهکار مشترک برای سهولت اجرای گردش کار مندرج دردستورالعمل اداره ژنتیک وزارت بهداشت را ضامن بهره وری مناسب از امکانات موجود و  ارتقای شاخص‌های برنامه دانست.
 سپس دکتر نرگس نیکخوی کارشناس مسئول غیرواگیر و کارشناس برنامه در معاونت بهداشت دانشگاه، به مرور شرح وظایف و گردش کار برنامه از لحظه‌ی ارجاع موارد مشکوک نیازمند بررسی در بیمارستان، تا پذیرش، دریافت خدمت،تشخیص نهایی و تکمیل فرم‌های مربوطه در بیمارستان در خصوص ارائه‌ پسخوراند به مراکز و گزارشات آماری پرداخت.
همچنین دکتر آتوسا اخلاقی رئیس درمانگاه، وضعیت موجود و زیر ساخت‌های برنامه را تشریح و در خصوص تقسیم کار و ساماندهی مجدد نیروها برای بهینه سازی مراحل گردش کار و فلوچارت خدمت پیشنهادات مناسبی ارائه داد.
در ادامه چالش‌های برنامه و راهکارهای مناسب برای رفع نواقص موجود و چگونگی تسریع در ارائه خدمت استاندارد در قالب دستورالعمل وزارت بهداشت، توسط همه حاضرین در جلسه از جمله، شیوا قیامتی کارشناس غیر واگیر معاونت بهداشت و سایر اعضای تیم بالینی شامل: مونا زنده دل کارشناس مسئول تغذیه، معصومه طیبی مددکار و حدیث جباری روانشناس بالینی به بحث و بررسی گذاشته شد.
در پایان مصوبات جلسه توسط دکتر کریمی مرور و مقرر شد از همه ظرفیت‌های موجود برای تحکیم روابط بین بخشی و ارتقای برنامه برای دستیابی به اهداف استفاده شود.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *