• 26 تیر 1403

برگزاری نشست کارشناسان برنامه سلامت مادران ستادی معاونت بهداشت و شبکه‌های تابعه در معاونت بهداشت

برگزاری نشست کارشناسان برنامه سلامت مادران ستادی معاونت بهداشت و شبکه‌های تابعه در معاونت بهداشت

برگزاری نشست کارشناسان برنامه سلامت مادران ستادی معاونت بهداشت و شبکه‌های تابعه در معاونت بهداشت

سرپرست گروه سلامت جمعیت و خانواده: یکی از گام‌های اساسی برای برنامه‌ریزی دقیق و همه جانبه در راستای ارتقاء سلامت مادران باردار، بررسی و تحلیل وضعیت شاخص‌های عملکردی است.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، جلسه نشست کارشناسان برنامه سلامت مادران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های اسلامشهر، ری و مرکز بهداشت جنوب روز یکشنبه 7 خرداد 1402 با حضور دکتر نرجس توکلی کیا، سرپرست گروه سلامت جمعیت و خانواده و دکتر زینب محقق کارشناس مسئول برنامه سلامت مادران در سالن مدافعان سلامت معاونت بهداشت برگزار شد.

در ابتدا دکتر توکلی کیا ضمن عرض تشکر و خیر مقدم گفت: یکی از گام‌های اساسی برای برنامه‌ریزی دقیق و همه جانبه در راستای ارتقاء سلامت مادران باردار، بررسی و تحلیل وضعیت شاخص‌های عملکردی است. ایشان اظهار داشت که انتظار می‌رود، مراقبین سلامت و ماماها در تمامی مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت نسبت به نحوه استخراج شاخص‌ها و تحلیل آنها اطلاعات کافی داشته باشند. و بر اساس تحلیل داده‌های موجود برنامه‌ریزی و اقدام کنند.  
وی در ادامه گفت: باید به تمام مادرانی که نیازمند خدمات سلامت هستند تضمین داده شود که خدمات با کیفیت مناسب و به موقع دریافت کنند. وی بر ارائه آموزش‌ها در زمینه فرزند‌آوری در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت تاکید کرد.
تداوم شناسایی مادران باردار از دیگر موارد مطرح شده بود.
دکتر محقق در خصوص در دسترس بودن آخرین دستورالعمل‌ها و بوکلت مراقبت‌های ادغام یافته سلامت مادران تاکید و نکاتی در مورد مراقبت مادران باردار نیازمند مراقبت ویژه بیان کرد.
وی همچنین از راه اندازی کلاس‌های آمادگی برای زایمان تشکر کرد و  به بیان انتظارات برنامه کلاس‌های آمادگی برای زایمان، از جمله اهمیت آموزش در خصوص زایمان طبیعی و مراقبت‌های پس از زایمان را در این کلاس‌ها یادآوری کرد.
در این جلسه دیانتی کارشناس برنامه سلامت مادران مرکز بهداشت جنوب تهران، یگانه محمدی کارشناس برنامه سلامت مادران شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری و ذادق آبادی کارشناس برنامه سلامت مادران شهرستان اسلامشهر شرکت داشتند.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

برگزاری نشست کارشناسان برنامه سلامت مادران ستادی معاونت بهداشت و شبکه‌های تابعه در معاونت بهداشت برگزاری نشست کارشناسان برنامه سلامت مادران ستادی معاونت بهداشت و شبکه‌های تابعه در معاونت بهداشت برگزاری نشست کارشناسان برنامه سلامت مادران ستادی معاونت بهداشت و شبکه‌های تابعه در معاونت بهداشت برگزاری نشست کارشناسان برنامه سلامت مادران ستادی معاونت بهداشت و شبکه‌های تابعه در معاونت بهداشت برگزاری نشست کارشناسان برنامه سلامت مادران ستادی معاونت بهداشت و شبکه‌های تابعه در معاونت بهداشت

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *