• 27 تیر 1403

برگزاری کارگاه معاینات بالینی نوزاد سالم و نارس در معاونت بهداشت دانشگاه

برگزاری کارگاه معاینات بالینی نوزاد سالم و نارس در معاونت بهداشت دانشگاه

برگزاری کارگاه معاینات بالینی نوزاد سالم و نارس در معاونت بهداشت دانشگاه

در راستای توانمندسازی و ارتقای آگاهی و افزایش مهارت پزشکان شاغل در مراکز جامع خدمات سلامت حوزه تحت پوشش دانشگاه، کارگاه معاینات بالینی نوزاد سالم و نارس برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، به همت گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت دانشگاه در راستای توانمندسازی و ارتقای آگاهی و افزایش مهارت پزشکان شاغل در مراکز جامع خدمات سلامت حوزه تحت پوشش روز دوشنبه 11 مهر 1401 کارگاه معاینات بالینی نوزاد سالم و نارس با تدریس آقای دکتر عباس حبیب الهی، فوق تخصص نوزادان و رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت در سالن مدافعان سلامت معاونت بهداشت برگزار شد.
دکتر نرجس توکلی‌کیا،مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از حضور همکاران پزشک بر اهمیت انجام ویزیت نوزاد در اولین مراجعه نوزاد و در اسرع وقت تاکید کرد.    
دکتر حبیب الهی  در خصوص معاینات نوزاد سالم و نارس و غربالگری‌ها و  بیماری‌های شایع دوران نوزادی و شیر‌خواری، زردی، کولیک، ریفلاکس و نکات مهم در معاینه نوزاد نارس با تاکید بر تمرین عملی آموزش داد. همچنین احیا پایه در نوزادان از موارد مورد آموزش بود و پزشکان با استفاده از مانکن‌های مخصوص معاینات نوزاد را تمرین کردند.
در ادامه خانم محبوبه محمدحسینی، کارشناس برنامه سلامت نوزادان در خصوص انجام مراقبت‌های دوره‌ای و رسم  منحنی رشد نوزادان نارس و تکامل در این نوزادان را  با ذکر مثال‌های متعدد آموزش داد.


مطالب ارائه شده در این کارگاه را از طریق لینک‌های ذیل دریافت کنید.

 

Using SecurePack PRINT AND READ ME FIRST(1).doc

 

معاینات بالینی نوزاد 1 .pdf

 

معاینات بالینی نوزاد 2 .pdf

 

معاینات بالینی نوزاد 3 .pdf

 

رسم نمودار نارس.pdf

 

غربالگری شنوایی و پیگیری معاینات رتینوپاتی و بانک شیر .pdf

 

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

برگزاری کارگاه معاینات بالینی نوزاد سالم و نارس در معاونت بهداشت دانشگاه برگزاری کارگاه معاینات بالینی نوزاد سالم و نارس در معاونت بهداشت دانشگاه برگزاری کارگاه معاینات بالینی نوزاد سالم و نارس در معاونت بهداشت دانشگاه برگزاری کارگاه معاینات بالینی نوزاد سالم و نارس در معاونت بهداشت دانشگاه برگزاری کارگاه معاینات بالینی نوزاد سالم و نارس در معاونت بهداشت دانشگاه برگزاری کارگاه معاینات بالینی نوزاد سالم و نارس در معاونت بهداشت دانشگاه برگزاری کارگاه معاینات بالینی نوزاد سالم و نارس در معاونت بهداشت دانشگاه برگزاری کارگاه معاینات بالینی نوزاد سالم و نارس در معاونت بهداشت دانشگاه برگزاری کارگاه معاینات بالینی نوزاد سالم و نارس در معاونت بهداشت دانشگاه برگزاری کارگاه معاینات بالینی نوزاد سالم و نارس در معاونت بهداشت دانشگاه برگزاری کارگاه معاینات بالینی نوزاد سالم و نارس در معاونت بهداشت دانشگاه برگزاری کارگاه معاینات بالینی نوزاد سالم و نارس در معاونت بهداشت دانشگاه برگزاری کارگاه معاینات بالینی نوزاد سالم و نارس در معاونت بهداشت دانشگاه برگزاری کارگاه معاینات بالینی نوزاد سالم و نارس در معاونت بهداشت دانشگاه برگزاری کارگاه معاینات بالینی نوزاد سالم و نارس در معاونت بهداشت دانشگاه

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *