• 27 تیر 1403

برگزاری کمیته اجرایی سندرم داون، در معاونت بهداشت

برگزاری کمیته اجرایی سندرم داون، در معاونت بهداشت

برگزاری جلسه هماهنگی کمیته اجرایی سندرم داون، در معاونت بهداشت

با توجه به ابلاغ اجرای دستورالعمل کشوری برنامه بررسی سلامت جنین در مادران باردار بالای 35 سال هماهنگی کمیته اجرایی سندرم داون در معاونت بهداشت برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، روز یکشنبه 5 دی 1400 با توجه به اهمیت حفظ و ارتقای سلامت مادران و نوزادان به‌عنوان یکی از الویت‌های مهم در نظام سلامت کشور و ابلاغ اجرای دستورالعمل کشوری برنامه بررسی سلامت جنین در مادران باردار بالای 35 سال، کمیته اجرایی سندرم داون با حضور اعضای کمیته اجرایی، در سالن مدافعان سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
در ابتدا دکتر نرگس نیکخوی مکمل، کارشناس مسئول برنامه‌های ژنتیک گروه غیر واگیر، به شرح نکاتی در خصوص تفاوت‌های موجود در دستورالعمل نهایی ابلاغی با فعالیت‌های جاری در زمینه اجرا و معرفی رابطین برنامه پرداخت و یادآوری کرد که یکی از نکات مهم و موردتوجه در دستورالعمل جدید اهمیت انجام مشاوره با مادر باردار قبل از تصمیم‌گیری آزادانه مادر برای انجام یا عدم انجام بررسی و امکان انصراف مادر در هر مرحله است.
 سپس فلوچارت‌های اجرایی، نقش اعضا در ستاد و محیط، چالش‌ها و راهکارهای اجرای بهینه برنامه و سامانه مرتبط با اطلاعات مراکز پذیرنده ارجاعات، توسط سایر اعضای کمیته از معاونت‌های بهداشت و درمان، نیاکان، محقق، نظری و شهبازی بررسی شد. در پایان مقرر شد، ضمن پیگیری راهکارهای اجرایی و بررسی فرمهای پیوست و سامانه سیب برای ثبت موارد، دستورالعمل مربوطه توسط بهداشت و درمان در جلسات مشترک و مجزا به مجریان برنامه در سطوح مختلف آموزش داده شود تا زمینه‌های پذیرش و ارجاع موفق از سوی مجریان برنامه از محیطی‌ترین سطح فراهم و برنامه به بهترین شیوه ممکن اجرا شود.
در این جلسه دکتر نرگس نیکخوی مکمل، کارشناس مسئول برنامه‌های ژنتیک گروه غیر واگیر، اعظم السادات نیاکان رئیس گروه سلامت مادران جمعیت و باروری سالم و زینب محقق کارشناس سلامت مادران از معاونت بهداشت دانشگاه، الهه خالو نظری مسئول گروه مادر نوزاد و مامایی و لیلا شهبازی کارشناس نظارت بر درمان و امور پرتوها از معاونت درمان شرکت داشتند.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

برگزاری جلسه هماهنگی کمیته اجرایی سندرم داون، در معاونت بهداشت

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *