• 26 تیر 1403

برگزاری کمیته اجرایی هماهنگی برگزاری هفته ملی سلامت بانوان ایران( سبا) در معاونت بهداشت

برگزاری کمیته اجرایی هماهنگی برگزاری هفته ملی سلامت بانوان ایران( سبا) در معاونت بهداشت

برگزاری کمیته اجرایی هماهنگی برگزاری هفته ملی سلامت بانوان ایران( سبا) در معاونت بهداشت

معاون فنی معاونت بهداشت در کمیته اجرایی هماهنگی برگزاری هفته ملی سلامت بانوان ایران( سبا) عنوان کرد: سلامت زنان به عنوان محور خانواده یکی از اولویت‌های بهداشتی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، در آستانه فرارسیدن هفته ملی سلامت بانوان ایران( سبا) جلسه کمیته هماهنگی برگزاری هفته مذکور با حضور مدیران گروه، واحدهای تخصصی در سالن مدافعان سلامت این معاونت برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر سعید تاملی، معاون فنی معاونت بهداشت در سخنان خود به این مطلب اشاره کرد که: سلامت زنان به عنوان محور خانواده یکی از اولویت‌های بهداشتی است و هفته سلامت بانوان و سایر هفته‌های ملی فرصت مناسبی برای اطلاع‌رسانی و حساس‌سازی جامعه و گروه‌های هدف در زمینه نیازهای بهداشتی و سلامت بوده ولی آنچه حائز اهمیت است برنامه‌ریزی‌های عملیاتی برای پاسخ به این نیازها است که باید استمرار داشته باشد و بتواند پاسخگوی نیاز‌های ایجاد شده بوده و خدمات مناسب را در اختیار گروه‌های هدف قرار دهد.  
دکتر نرجس توکلی کیا، سرپرست گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت،  ضمن اعلام فرا رسیدن هفته ملی سلامت بانوان ایران که در سال جاری از روز شنبه 20 آبان 1402 تا روز جمعه 26 این ماه برگزار می‌شود، گفت: بر اساس شعار امسال(بانوی سالم، خانواده سالم، جامعه سالم) رویکرد اصلی برگزاری هفته ملی سلامت بانوان ایران( سبا)، حمایت از نقش مادری زنان است. وی در ادامه عنوان کرد زنان اولین مراقبین بهداشت در سطح خانواده بوده و با مدیریت امور مرتبط با سلامت مانند ترویج شیوه زندگی سالم، وضعیت سلامت جامعه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهند بنابر این ارتقاء سلامت همگانی نیازمند توانمندسازی زنان برای مراقبت از سلامت خود، خانواده و جامعه است. همچنین با توجه به نقش موثر بانوان در مقوله فرزندآوری، افزایش آگاهی زنان در زمینه موضوعات مرتبط با سلامت، در افزایش جمعیت و تربیت نسل آینده نیز تاثیر گذار است.
در ادامه با اعلام عناوین روزشمار هفته و موضوعات مرتبط با هر یک از عناوین ذکر شده توسط لیلی سید‌مرادپور، کارشناس مسئول سلامت میانسالان معاونت بهداشت، برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته مذکور از جمله برنامه‌های آموزشی، مصاحبه‌های تامز تاک، کمپین‌های اطلاع رسانی غربالگری سرطان‌های شایع زنان، توزیع مکمل ویتامینD3، اردوی تفریحی و ... اعلام شد.
دکتر محمد‌رضا قیوم زاده، معاون اجرایی معاونت بهداشت عنوان کرد: برای اجرای برنامه‌های هفته ملی، حمایت‌های مالی و پشتیبانی را بر عهده خواهند داشت.
در پایان حاضرین جلسه ظرفیت‌ها و برنامه‌های پیشنهادی خود را در راستای برگزاری هر چه بهتر هفته سلامت بانوان اعلام کردند.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *