• 26 تیر 1403

جلسه هم‌افزایی علمی و سازمانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و معاونت بهداشت دانشگاه

جلسه هم‌افزایی علمی و سازمانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و معاونت بهداشت دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ

اولین جلسه ویژه دبیرخانه کارگروه پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی با معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و معاونت بهداشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، روز شنبه 5 تیر 1400 اولین جلسه دبیرخانه کارگروه پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی استان تهران در راستای اجرای طرح تقسیم‌کار ملی با حضور کارکنان گروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه، مسئولین حوزه آسیب‌های اجتماعی سر کلانتری‌های تهران در سالن اجلاس معاونت بهداشت دانشگاه برگزار شد.
این جلسه با سخنان دکتر عباس مزینانی، سرپرست گروه سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری و کاهش آسیب اعتیاد معاونت بهداشت، درباره آسیب‌های اجتماعی کلان‌شهر تهران و اقداماتی که تاکنون در این خصوص انجام‌شده آغاز شد. ایشان ضمن اشاره به نتایج حاصل از پیمایش ملی سلامت روان و عناوین آسیب‌های اجتماعی در طرح تقسیم‌کار ملی، بر ضرورت پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی و ممانعت از رشد و گسترش آن‌ها تاکید کرد. دکتر مزینانی ظرفیت قابل‌توجه طرح تحول نظام سلامت برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی را یادآور شد و از حضور و نقش تاثیرگذار کارشناسان سلامت روان در مراکز خدمات جامع سلامت و سامان در این زمینه یادکرد.
در ادامه سرگرد حمیدرضا براتی رئیس اداره مشاوره و مددکاری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به تشریح اقدامات و خدمات پردامنه نیروی انتظامی در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها و مقابله با آن‌ها پرداخت و کاربردهای نقشه جرائم و اطلس آسیب‌های اجتماعی که توسط این سازمان تهیه‌شده را برشمرد.
در بخش پایانی جلسه، روانشناسان، مددکاران اجتماعی و کارشناسان حقوقی دو سازمان با حضور دکتر عباس وثوق مقدم، متخصص پزشکی اجتماعی در خصوص تهدیدها، فرصت‌ها، چالش‌ها، نقاط ضعف و قوت حوزه اجرایی تحت امر خود به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
این جلسه که باهدف هم‌افزایی علمی و سازمانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و معاونت بهداشت دانشگاه برگزار شد، پس از قرائت مصوبات به پایان رسید.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *