• 27 تیر 1403

دکتر اولیائی منش: بازگشایی حضوری مدارس بهترین تصمیمی بود که در این زمان گرفته شد

دکتر اولیائی منش: بازگشایی حضوری مدارس بهترین تصمیمی بود که در این زمان گرفته شد

دکتر اولیائی منش: بازگشایی حضوری مدارس بهترین تصمیمی بود که در این زمان گرفته شد

معاون بهداشت دانشگاه، در نشست با مدیران مدارس شهرستان‌های استان تهران، بازگشایی حضوری مدارس را بهترین تصمیم حال حاضر و هوشمندانه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، دکتر علیرضا اولیایی منش معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، با حضور در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‎های استان تهران در جلسه وبیناری که حدود چهار هزار نفر از مدیران مدارس شهرستان‌های استان تهران، شرکت داشتند، بازگشایی حضوری مدارس را بهترین تصمیم حال حاضر و هوشمندانه عنوان کرد و بر رعایت شیوه نامه ‎های بهداشتی در مدارس و همه مقاطع تحصیلی تاکید کرد.
دکتر اولیایی منش گفت: از جنبه کلی ما در خصوص سویه حال حاضر کرونا در وضعیت خوبی به سر می‌بریم و استان تهران هم مانند نقاط کشور است و می‌توان گفت در کف وضعیت کرونا هستیم.
وی خاطرنشان کرد: در این روزها آسیب‌های بستن مدارس به‌مراتب بیشتر از بازگشایی مدارس است و با حضور در سویه امیکرون خطرات قبلی ازجمله درگیری ریه برطرف شده و بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها و مدارس در این ایام بهترین تصمیمی بود که می‌توانست گرفت.
ایشان در ادامه عنوان کرد: در هیچ کجای دنیا نمی‌توان گفت قرار است چه اتفاقی در خصوص بیماری کرونا بیفتد، اما چیزی که حائز اهمیت است در حال حاضر شرایط بدی را نداریم و در این شرایط می‌توان بسیاری از آسیب‌های گذشته را جبران کنیم.
معاون بهداشت، از استفاده تمامی ظرفیت‌ها برای اقناع‌سازی خانواده‌ها در راستای حضور دانش آموزان در کلاس درس خبر داد و افزود: توصیه اکید ما در این شرایط تزریق واکسن، تهویه مناسب، زدن ماسک و رعایت بهداشت فردی است.
وی در پایان تصریح کرد: اگرچه موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است اما در شرایط حال حاضر چاره‌ای جز حضور نداریم و در خصوص مدارس و مکان‌های خیلی شلوغ به‌زودی در ستاد کرونا تصمیم‌گیری لازم اتخاذ خواهد شد.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *