• 26 تیر 1403

پیام معاون بهداشت دانشگاه به مناسبت روز جهانی آموزش

پیام معاون بهداشت دانشگاه به مناسبت روز جهانی آموزش

پیام معاون بهداشت دانشگاه به مناسبت روز جهانی آموزش ,

دکتر علیرضا اولیائی منش معاون بهداشت دانشگاه، به مناسبت روز جهانی آموزش در خصوص افزایش سواد سلامت، پیامی ارسال کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، متن پیام معاون بهداشت به شرح ذیل است:
به مناسبت روز جهانی آموزش که با شعار تحول آموزش تولید آینده‌ای سبز»،نام‌گذاری شده است، اهمیت آموزش در جوامع و ارتباط مستقیم آن را با توسعه به همه مسئولین حوزه بهداشت تاکید می‌کنم و امیدوارم در رابطه با آموزش و ارتقای سواد سلامت عمومی نیز در ساختار نظام سلامت، شاهد تحولات مناسب و تقویت زیرساخت‌های لازم باشیم. بر این مسئله اتفاق‌نظر وجود دارد که انسان سالم محور توسعه است. برای اینکه انسان‌های سالم در جامعه داشته باشیم باید آموزش سلامت به‌گونه‌ای باشد که افراد قادر به حفظ و ارتقای سلامت خود بوده و بتوانند بر عوامل موثر بر سلامت خود نیز کنترل لازم را داشته باشد و به‌موقع تصمیم درست را بگیرد.
به همین مناسبت ضمن بزرگداشت روز جهانی آموزش، به سربازان خط مقدم آموزش سلامت یعنی سفیران سلامت خانواده، سفیران سلامت دانش‌آموز و رابطین بهداشت، همچنین به مراقبین سلامت، همه کارکنان حوزه بهداشت که در‌ زمینه آموزش به مردم فعال هستند و به‌ویژه به کارشناسان آموزش و ارتقای سلامت تبریک عرض می‌کنم و از تلاش ایشان در دوران کرونا برای افزایش سواد سلامت عمومی در زمینه خودمراقبتی و کنترل کوید 19 و ترغیب مردم به واکسیناسیون کرونا کمال تشکر را دارم و از همه دعوت می‌کنم در ادامه این مسیر، همه آحاد جامعه را به تزریق دوز سوم واکسن کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تشویق کنند.
 امیدوارم با تحول در زمینه آموزش و افزایش سواد سلامت به مفهوم واقعی آن، آینده‌ای روشن را برای کشورمان در همه ابعاد سلامت و تامین عدالت آموزشی در حوزه سلامت رقم بزنیم.
دکتر علیرضا اولیائی منش
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *