• 26 تیر 1403

برگزاری دوره بازآموزی مراقبین سلامت و بهورزان در خصوص بوکلت مراقبت‌های ادغام یافته کودک سالم نهایی

برگزاری دوره بازآموزی مراقبین سلامت و بهورزان در خصوص بوکلت مراقبت‌های ادغام یافته کودک سالم نهایی

دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت
 برگزاری دوره بازآموزی مراقبین سلامت و بهورزان در خصوص بوکلت مراقبت‌های ادغام یافته کودک

به‌منظور آشنایی ارایه‌دهندگان خدمت (غیرپزشک) با تغییرات نهایی بسته خدمت کودک سالم، برای بازآموزی تمامی مراقبین سلامت و بهورزان حوزه معاونت بهداشت برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، به‌منظور آشنایی ارایه‌دهندگان خدمت (غیرپزشک) با تغییرات نهایی بسته خدمت کودک سالم، برای بازآموزی تمامی مراقبین سلامت و بهورزان حوزه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در روزهای 12،13،14 بهمن 1399 برگزار شد.
در این جلسه که به‌صورت مجازی در فضای اسکای روم برگزار شد، در ابتدا فاطمه شریفی ارومی کارشناس برنامه سلامت کودکان ستاد معاونت از زحمات بی‌دریغ مراقبین/بهورزان، کارشناسان مسئول بهداشت خانواده و کارشناسان کودکان در ستاد شهرستان تشکر و قدردانی کرد و از حاضرین خواستند جهت پیشبرد اهداف برنامه سلامت کودکان همانند گذشته همکاری کنند.
در ادامه شریفی تغییرات محتوای بوکلت نهایی مراقبت‌های ادغام یافته کودک سالم (ویژه غیرپزشک) به‌طور کامل بازگو کرد و در خصوص اهمیت ارایه مشاوره‌های لازم به والدین جهت حفظ و ارتقای سلامت کودکان تاکید شد.
در این وبینار تغییرات مربوط به نوزادان و مشاوره شیردهی توسط محبوبه محمد حسینی (کارشناس سلامت نوزادان معاونت) ارایه شد. ایشان در خصوص پی گیری ارجاع نوزادان نارس به مراکز درمانی منتخب، جهت پیشگیری از رتینو پاتی توضیحات کاملی داده و اهمیت شناسایی و اقدامات لازم مربوطه را بیان کرد.
در ادامه وبینار رقیه کمرلویی (کارشناس ترویج تغذیه با شیر مادر) نیز در خصوص اهمیت مشاوره شیردهی و لزوم ثبت اقدامات انجام‌شده در این مورد مطالبی را متذکر شد.
در پایان دکتر نرجس توکلی کیا مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت از ارایه دهندگان خدمت در کلیه سطوح ارایه خدمت قدردانی کرد. ایشان با توجه به شرایط سال جاری و شیوع بیماری کرونا شاخص‌های عملکردی در برنامه‌های سلامت خانواده را ارزشمند دانست و از فعالیت‌های انجام‌شده در گروه سنی کودکان تشکر ویژه کرد.
در زمان برگزاری برنامه به تعدادی از سوالات شرکت‌کنندگان پاسخ داده شد.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *