• 17 تیر 1403

برگزاری کمیته دانشگاهی ترویج تغذیه با شیر مادر در معاونت بهداشت

برگزاری کمیته دانشگاهی ترویج تغذیه با شیر مادر در معاونت بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت
ترویج تغذیه با شیر مادر

کمیته دانشگاهی ترویج تغذیه با شیر مادر همزمان به شکل حضوری و غیرحضوری در فضای مجازی در معاونت بهداشت و شبکه‌های تحت پوشش برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، به‌منظور برنامه‌ریزی در خصوص افزایش تغذیه کودکان با شیر مادر و کاهش مصرف غیرضروری شیر مصنوعی کمیته‌ای روز شنبه 2 اسفند 99 به ریاست معاون فنی معاون بهداشت دانشگاه و با شرکت تمامی اعضای کمیته دانشگاهی دکتر بهار اله وردی، فوق تخصص گوارش کودکان، دکتر ستاره ثاقب، فوق تخصص نوزادان، دکتر میر مولایی و دکتر شهبازی از دانشکده پرستاری مامایی، دکتر پروین مجدی نصب از معاونت غذا و دارو، کارشناس مسئول واحد امور دارویی معاونت، کارشناسان مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، اسلامشهر و مرکز بهداشت جنوب تهران، کارشناس برنامه معاونت درمان و همچنین کارشناسان برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر واحدهای تابعه در معاونت بهداشت برگزار شد.
در این جلسه که به‌صورت مجازی در فضای اسکای روم برگزار شد، دکتر سعید تأملی معاون فنی معاون بهداشت دانشگاه ضمن خیرمقدم به مدعوین در جلسه، تاکید کرد اهمیت تغذیه با شیر مادر در جامعه باید توجه ویژه شود ضمن آموزش‌های لازم به گروه‌های هدف، موارد نیازمند، پیگیری شود.
در ادامه دکتر نرجس توکلی کیا مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت، ارجاع مادران باردار و شیرده به مراکز مشاوره شیردهی در خصوص کاهش مصرف غیرضروری شیر مصنوعی تاکید کرد و متخصصین زنان و اطفال علاقه‌مند به شیر مادر انتخاب و با سیستم جدید مشاوره شیردهی آشنا شوند.
 دکتر اله وردی گفت: علل مصرف شیر مصنوعی یارانه‌ای بابت مطلوب نبودن نمودار رشد جای نگرانی دارد و نیاز به آموزش جدی و توجه بیشتر به مادران باردار و شیرده را طلب می‌کند.
در ادامه این برنامه دکتر ثاقب گفت: امکان گزارش‌گیری کودکان ترم و نارس باید در سامانه سیب امکان‌پذیر شود تا دقیق مشخص شود چند درصد از این کودکان از شیر مصنوعی استفاده می‌کنند و برای رفع مشکل برنامه‌ریزی شود.
دکتر میر مولایی، مدیر گروه مادر و کودک دانشکده پرستاری مامایی، خواستار اجباری شدن 1 واحد درسی شیردهی برای دانشجویان رشته مامایی شد.
لیدا احمدی کارشناس برنامه معاونت درمان گفت: بانک شیر بیمارستان ولی‌عصر (عج) در جهت افزایش اهدای شیر، از طرف مادران دارای شیر مازاد نیاز به حمایت دارد.
 سپس رقیه کمرلویی کارشناس برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر معاونت بهداشت ضمن قدردانی از کلیه اعضای کمیته در زمینه چالش‌های برنامه صحبت کرد و گفت: کمیته شهرستانی باید دقیق‌تر آمارهای مربوط به هر منطقه را بررسی و در جهت رفع مشکلات اقدام کنند و در صورت عدم رفع مشکل، جهت طرح در کمیته دانشگاهی به معاونت ارسال شود.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *