• 15 تیر 1403

برگزاری بیست و یکمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری بیست و یکمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری بیست و یکمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه، در بیست و یکمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت به این عنوان تاکید کرد: شاخص‌های کارنامه جوانی جمعیت از اهمیت زیادی برخوردار است و رتبه بندی دانشگاه‌ها بر اساس این کارنامه خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، بیست و یکمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه روز یکشنبه 18 آذر 1402، با حضور تمامی اعضا و نمایندگان کمیته‌های تخصصی ذیل قرارگاه در سالن مدافعان سلامت این معاونت تشکیل شد.
در ابتدا دکتر سعید تاملی معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه، ضمن خوش آمد گویی به اعضا گفت: با توجه به اینکه شاخص‌های کارنامه جوانی جمعیت در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در پایان سال از اهمیت زیادی برخوردار است، می‌تواند نمایانگر تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان دانشگاه برای رسیدن به اهداف قرارگاه است.
در ادامه دکتر نرجس توکلی کیا، سرپرست گروه سلامت جمعیت و خانواده گفت: تمامی کمیته‌های تخصصی بایستی تلاش خود را برای تکمیل صحیح و به موقع اکسل شاخص‌ها همراه با جمع‌آوری مستندات مربوطه به کار گیرند و در صورتی که پیشنهادات و نظری حتی اشکالی نسبت به هر شاخص وجود دارد در ستون توضحات ثبت شود. همچنین ایشان بر پوشش خبری اقدامات انجام شده در راستای اجرای برنامه‌های جوانی جمعیت وسلامت خانواده، توسط شبکه‌های تابعه تاکید کرد.
سپس مژگان اکبری، مسئول گروه مامایی معاونت درمان به بیان شاخص‌های کارنامه مرتبط با درمان پرداخت و در حیطه درصد زایمان سزارین توضیحاتی با این مضمون داد که؛ با توجه به شرایط فرهنگی شهر تهران تعداد زایمان‌های طبیعی در زنان نخست‌زا تفاوتی نسبت به سال 1401 نداشته و تغییر این شاخص کار بسیار مشکلی است اما درصد کلی زایمان طبیعی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. وی همچنین در خصوص شاخص مورتالیتی عنوان کرد دانشگاه تهران با میزان 1.15 درصد با وضعیت خیلی خوب در بین دانشگاه‌های کشور در رتبه چهارم است. اکبری همچنین به لینک شدن سامانه سیب بهداشت با درمان اشاره کرد که تاثیر خوبی در بهبود پیگیری مادران باردار خواهد داشت. پس از ارائه تمامی شاخص‌های مربوطه ایشان، دکتر غلامی نماینده بیمه سلامت توضیحاتی در خصوص نشاندار شدن مادران باردار در سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت توسط پزشکان و ماماها همچنین نشاندار شدن افراد نابارور و مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب العلاج ارائه داد.
در پایان مصوباتی برای اجرای بهتر قانون جوانی جمعیت و رسیدن به شاخص‌های مطلوب به تایید اعضای حاضر در جلسه رسید.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر