• 17 تیر 1403

برگزاری بیستمین کمیته جوانی جمعیت در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری بیستمین کمیته جوانی جمعیت در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری بیستمین کمیته جوانی جمعیت در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

معاون فنی معاونت بهداشت در ارائه مطالب خود گفت: تلاش در خصوص ارتقاء شاخص‌های برنامه جوانی جمعیت همچنان بایستی فعالانه تداوم داشته باشد و باید در نظر داشت این تلاش‌ها در طولانی مدت ما را به نتیجه مورد نظر می رساند. بیشتر برنامه‌های حوزه بهداشت در دراز مدت به ثمر اصلی خواهد نشست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، بیستمین جلسه کمیته جوانی جمعیت، روز چهارشنبه 24 آبان ماه سال 1402 با حضور اعضای دبیرخانه و کمیته بهداشت، کارشناسان مسئول واحد سلامت جمعیت و خانواده، کارشناسان ستادی برنامه جوانی جمعیت و مادران شبکه‌های تحت پوشش، در سالن غدیر این معاونت تشکیل شد.
در ابتدا دکتر سعید تاملی، معاون فنی معاونت بهداشت ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه به اهمیت اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت در راستای افزایش جمعیت اشاره داشت و تمرکز برنامه‌های نظام  بهداشت را بر روی راه‌های غیر مستقیم افزایش جمعیت دانست و پرداختن به عواملی مانند مشکلات اقتصادی و شغل و مسکن و... را در دسته راه‌های مستقیم حل بحران جمعیت کشور برشمرد که در حیطه وظایف سایر ارگان‌ها است. همچنین ایشان به اهمیت مستند سازی و ارائه گزارش‎ها همراه با مستندات قوی اشاره کردند و  در ادامه بر اطلاع‌رسانی در خصوص برنامه شهاب و افزایش مخاطبین این سامانه تاکید کرد.
 سپس دکتر نرجس توکلی کیا، سرپرست گروه سلامت جمعیت و خانواده نیز در خصوص مصوبات قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه توضیحاتی در مورد قرارداد شبکه‎ها با مربیان کلاس‌های هنگام ازدواج مطابق دستورالعمل جدید و نتایج برگزاری کلاس‌های آمادگی زایمان و کاهش زایمان سزارین در مادرانی که در این کلاس‌ها شرکت کردند ارائه داد و سپس به هفته سلامت بانوان و روزشمار این هفته اشاره کرد.
سپس دکتر عباس وثوق مقدم، رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه به ارائه گزارش در خصوص جلسه برگزار شده شورای پیامگذاران سلامت با رابطان سلامت دستگاه‌های اجرایی با دستور کار جوانی جمعیت  که یکی از اولویت‌های این دبیرخانه است، پرداخت. همچنین ایشان به برگزاری جلسه با خانه‌های مشارکت اشاره کرد که در این جلسه مقرر است به چند موضوع شامل : جوانی جمعیت، کمپین فشارخون و دیابت، نان کامل، مساله پزشک خانواده و نظام ارجاع، بحث سراج و سامانه شهاب پرداخته شود.  
در ادامه بهناز یعقوبی، کارشناس جوانی جمعیت معاونت بهداشت به بررسی مصوبات جلسه قبل پرداخت و در خصوص هر یک از مصوبات، حاضرین نقطه نظرات و گزارش‌های خود را ارائه دادند. در ادامه ایشان به شرح گزارش اقدامات انجام شده برنامه جوانی جمعیت معاونت بهداشت در فصل پرداخت.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر