• 12 تیر 1403

برگزاری جلسه بازآموزی پزشکان با رویکرد بالینی به مناسبت روز جهانی فشارخون در معاونت بهداشت

فشارخون یک عدد نیست داستان یک زندگی ست

برگزاری جلسه بازآموزی پزشکان با رویکرد بالینی به مناسبت روز جهانی فشارخون در معاونت بهداشت

برگزاری جلسه بازآموزی پزشکان با رویکرد بالینی به مناسبت روز جهانی فشارخون در معاونت بهداشت

گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، جلسه بازآموزی پزشکان با رویکرد بالینی به مناسبت روز جهانی فشارخون را برگزار کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، به مناسبت روز جهانی فشارخون جلسه بازآموزی پزشکان به همت گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و با موضوع تشخیص و درمان فشارخون با حضور جمعی از پزشکان شاغل در مراکز تابعه (بصورت حضوری و غیر حضوری) در سالن مدافعان سلامت این معاونت برگزار شد.
در ابتدا دکتر آزیتا کریمی، رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت گزارشی از عملکرد سه شبکه، مرکز در زمینه خطرسنجی بیماری‌های قلبی، عروقی، میزان مراقبت دیابت و فشار خون و مقایسه با سال گذشته ارائه کرد و توجه پزشکان را به اهمیت بیماری‌های غیرواگیر که بیشترین بار بیماری و عامل مرگ و میر در کشور است، را جلب کرد.
در ادامه دکتر نسرین عبادتی متخصص پزشکی خانواده و عضو هیئت علمی دانشگاه که در این جلسه بعنوان مدرس حضور داشتند، آخرین دستورالعمل‌های تشخیص و درمان پرفشاری خون را با همکاران پزشک به اشتراک گذاشتند.
قابل ذکر است پرفشاری خون به عنوان یک بیماری خاموش، به همراه سایر بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت‌، عامل تهدید کننده سلامت بوده و عوارض بسیار شایعی همچون حملات قلبی، سکته‌های مغزی و نارسایی کلیه ایجاد می‌کند که هزینه‌های سنگینی را به بیماران، خانواده‌ها، جامعه و دولت تحمیل می‌کند. از آنجا که برنامه‌های پیشگیرانه با اصلاح سبک زندگی، شناسایی و پیگیری به موقع مبتلایان، می‌تواند روند پیشرفت آن را کند و زندگی هزاران نفر را نجات می‌دهد، توانمندسازی همکاران در اولین سطح پیشگیری در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت بویژه پزشکان با هدف شناسایی بهنگام، مراقبت و درمان صحیح، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر