• 26 تیر 1403

برگزاری جلسه هماهنگی بزرگداشت روز ایمنی در برابر زلزله در مدارس

برگزاری جلسه هماهنگی بزرگداشت روز ایمنی در برابر زلزله در مدارس

برگزاری جلسه هماهنگی بزرگداشت روز ایمنی در برابر زلزله در مدارس

حساس‌سازی و افزایش درک خطر تک‌تک افراد جامعه یکی از عوامل مهم در افزایش آمادگی مردم در برابر زلزله و بلایای طبیعی است.در جلسه هماهنگی بزرگداشت روز ایمنی در برابر زلزله در مدارس روش‌های حساس‌سازی و افزایش درک خطر دانش‌آموزان، اولیاء و مربیان در مورد زلزله بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، جلسه هماهنگی بزرگداشت روز ایمنی در برابر زلزله در مدارس روز چهارشنبه 8 آذر 1402 در معاونت بهداشت برگزار شد. این جلسه به همت گروه مدیریت خطر بلایا و پدافند غیرعامل و با مشارکت فعال گروه‌های آموزش سلامت و سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشت، سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش شهر تهران، گروه سلامت در حوادث و بلایای دانشکده بهداشت، مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه و کارشناسان مسئول مدیریت خطر بلایا و پدافند غیرعامل شبکه‌های تحت پوشش برگزار شد.
حساس‌سازی و افزایش درک خطر تک‌تک افراد جامعه یکی از عوامل مهم در افزایش آمادگی مردم در برابر زلزله و بلایای طبیعی است. در این جلسه روش‌های حساس‌سازی و افزایش درک خطر دانش‌آموزان، اولیاء و مربیان در مورد زلزله بررسی شد. همچنین بر به‌روز رسانی محتوای آموزشی با کمک مشاور علمی معاونت بهداشت در حوادث و بلایا، تهیه رسانه آموزشی مناسب گروه هدف، تقویت ارتباطات بین‌بخشی و استفاده از ظرفیت‌های موجود (شامل: درس آمادگی دفاعی، ادارات مدیریت بحران مناطق، پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت و سفیران سلامت در مدرسه) برای افزایش آگاهی و مهارت دانش آموزان، اولیاء و مربیان که موجب ارتقاء ایمنی در برابر زلزله در مدارس می‌شود، تأکید شد.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر