• 26 تیر 1403

برگزاری جلسه هماهنگی معاونت بهداشت با نماینده مردمی نهضت مادری

برگزاری جلسه هماهنگی معاونت بهداشت با نماینده مردمی نهضت مادری

برگزاری جلسه هماهنگی معاونت بهداشت با نماینده مردمی نهضت مادری

گروه آموزش و ارتقای سلامت (مشارکت های اجتماعی و محله های ارتقادهنده سلامت)، جلسه آشنایی و هماهنگی با نماینده مردمی نهضت مادری را به صورت مجازی برگزار کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، در این جلسه که با حضور کارشناسان گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت انجام شد، دکتر فاطمه رحیمی کارشناس گروه آموزش و ارتقای سلامت  معاونت بهداشت به اهمیت وظایف این گروه در شکل‌گیری تصمیمات آگاهانه و صحیح در خصوص حفظ و ارتقای سلامت اعضای جامعه اشاره کرد. همچنین درباره نظارت بر برنامه‌های آموزشی شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های اسلامشهر، ری و مرکز بهداشت جنوب تهران که به صورت آموزش فردی و گروهی مستقیم توسط کارکنان مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت به گروه‌های هدف مختلف و غیر مستقیم از طریق انواع گروه‌های داوطلب سلامت (رابطین سلامت محلات، سفیران سلامت خانواده، دانش آموز و دانشجو، رابطین سازمان‌ها و ...) به اشکال حضوری و الکترونیک انجام می‌شود توضیح داد.
در ادامه فاطمه خسروی نماینده مردمی نهضت مادری با اشاره به اندیشه مقام معظم رهبری با نام "الگوی سوم زن"، درباره فرایند شکل‌گیری نهضت مادری، اهداف و فعالیت‌های آن از جمله تقویت ابعاد مختلف وجودی زنان جامعه از دیدگاه اسلامی، ارتقای حس ارزشمندی نقش مادرانه، تصحیح باورها و شایعات نادرست در زمینه فرزندآوری و تربیت فرزندان، رفع موانع موجود و تسهیل پرورش فرزندان به کمک مادران فعال از طریق ارتباطات فردی، خانوادگی و اجتماعی در محله‌های مختلف صحبت کرد.
در پایان محبوبه محمد حسینی و فاطمه شریفی کارشناسان گروه سلامت خانواده و جمعیت پیرامون برنامه تاک (تکامل ابتدای کودکی) و چگونگی اهدای شیر توضیح داده و خواستار همکاری نماینده نهضت مادری در راستای توانمندسازی و آگاه سازی مادران برای افزایش جمعیت سالم شدند.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}