• 17 تیر 1403

برگزاری جلسه هماهنگی و تبادل نظر کارشناسان بیمارهای واگیر ستادی و شبکه‌های تابعه در معاونت بهداشت

برگزاری جلسه هماهنگی و تبادل نظر کارشناسان بیمارهای واگیر ستادی و شبکه‌های تابعه در معاونت بهداشت

برگزاری جلسه هماهنگی و تبادل نظر کارشناسان بیمارهای واگیر ستادی و شبکه‌های تابعه در معاونت بهداشت

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت: اگر این توانمندی در سیستم در تهیه و آزمایش نمونه‌های اخذ شده بوجود آید شاهد تشخیص سوش‌هاس جدید ویروس‌ها خواهیم بود و این امر در خصوص دانشگاه تهران امری ممکن و شدنی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، با حضور دکتر علی نیک فرجام، مدیر گروه بیماری‌های واگیر، کارشناسان گروه بیماری‌های واگیر ستاد معاونت و کارشناس مسئول بیماری‌های شبکه‌ بهداشت و درمان شهرستان‌های اسلامشهر، ری و مرکز بهداشت جنوب تهران، جلسه هماهنگی و تبادل نظر با کارشناسان واحد مذکور روز شنبه 28 مرداد 1402 در سالن مدافعان سلامت این معاونت برگزار شد.
در این جلسه ضمن بیان اهم فعالیت‌های صورت گرفته در ماه گذشته دکتر نیک فرجام ضمن اعلام ادغام برنامه مراقبت هپایتیت C و B در سیستم مراقبت بیماری‎های واگیر درخواست کرد آموزش پزشکان و مراقبین سلامت مورد توجه قرار گیرد.
در ابتدا نیک فرجام مدیرگروه بیمارهای واگیر در خصوص رسالت گروه بیماری‌های واگیر بر لزوم تقویت برنامه مراقبت بیماری‌های واگیر و نقشی که کارشناسان مسئول بیماری‌های واگیر دارند به تفصیل مطالبی را بیان کرد. وی در ادامه گفت: باید شرایطی فراهم شود که از تمامی افرادی که علائم بیماری‌های تنفسی حاد دارند نمونه‌گیری شود و برای تایید سوش ویروس‌ها  اقدام لازم و بهنگام بعمل آید و 10 درصد نمونه‌های اخذ شده برای بازبینی مجدد به آزمایشگاه رفرانس ارجاع داده شوند.
ایشان در ادامه اظهار داشت: اگر این توانمندی در سیستم در تهیه و آزمایش نمونه‌های اخذ شده بوجود آید شاهد تشخیص سوش‌هاس جدید ویروس‌ها خواهیم بود و این امر در خصوص دانشگاه تهران امری ممکن و شدنی است.                                                                                                                                                                                 در پایان کارشناسان ستاد در خصوص بیماری‌های مختلف بحث و تبادل نظر کردند و به پرسش‌های مطرح شده پاسخ دادند.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *