• 15 تیر 1403

برگزاری جلسه هماهنگی گروه مدیریت خطر بلایا و پدافند غیرعامل معاونت بهداشت

برگزاری جلسه هماهنگی گروه مدیریت خطر بلایا و پدافند غیرعامل معاونت بهداشت

برگزاری جلسه هماهنگی گروه مدیریت خطر بلایا و پدافند غیرعامل معاونت بهداشت

رئیس گروه مدیریت خطر بلایا و پدافند غیرعامل معاونت بهداشت "بهبود ایمنی سازه‌ای و غیر‌سازه‌ای در واحدهای ستادی و عملیاتی" را یکی از مهمترین اهداف اجرای برنامه‌های مدیریت خطر بلایا عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، جلسه هماهنگی گروه مدیریت خطر بلایا و پدافند غیرعامل معاونت بهداشت روز یک‌شنبه دهم دی 1402 با حضور کارشناسان مسئول مدیریت خطر بلایا و پدافند غیرعامل مرکز، شبکه‌های تحت پوشش در سالن مدافعان سلامت برگزار شد.
در این جلسه پروین جانانی رئیس گروه مدیریت خطر بلایا و پدافند غیرعامل معاونت بهداشت ضمن تشکر از فعالیت‌های انجام شده توسط همکاران گروه در سال جاری، با تاکید بر لزوم استفاده از درس‌آموخته‌های بدست‌آمده از برگزاری مانورهای دورمیزی و عملیاتی، به تشریح چند درس آموخته از جمله ضعف فرماندهی حادثه و کمرنگ بودن نقش کارکردهای تخصصی بهداشت در مانور اسکان اضطراری کلان شهر تهران پرداخت. همچنین وی "بهبود ایمنی سازه‌ای و غیر‌سازه‌ای در واحدهای ستادی و عملیاتی" را یکی از مهمترین اهداف اجرای برنامه‌های مدیریت خطر بلایا عنوان کرد و با ذکر چند مورد از نواقص ایمنی مهم و شایع در واحدهای تحت پوشش، پیگیری این موارد تا حصول نتیجه را از وظایف کمیته SNS (کمیته ارتقاء ایمنی واحدهای ستادی و عملیاتی) برشمرد.
در ادامه، حاضرین در جلسه به بحث و تبادل نظر پیرامون اجرایی‌سازی این فعالیت و چالش‌های موجود پرداختند.
همچنین مهندس محمد براتچی کارشناس گروه بر انجام و گزارش فعالیت‌ها بر اساس نشان‌گرهای برنامه پاسخ نظام سلامت در بلایا و فوریت‌ها (EOP) با در نظر گرفتن پیوست‌های "کرونا" و "اربعین" در سال آینده تأکید کرد.
در پایان جلسه از زحمات همکار بازنشسته منصوره جمالی‌نسب به‌خاطر بیش از 28 سال همکاری صادقانه و ارزشمند ایشان در گروه مدیریت خطر بلایا و پدافند غیرعامل شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری تقدیر بعمل آمد.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر