• 11 تیر 1403

برگزاری دهمین جلسه روسای خانه‌های مشارکت مردم در سلامت

برگزاری دهمین جلسه روسای خانه‌های مشارکت مردم در سلامت

برگزاری دهمین جلسه روسای خانه‌های مشارکت مردم در سلامت

دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی ساغ دانشگاه، دهمین جلسه روسای خانه‌های مشارکت مردم در سلامت را با طرح مباحث بیماری هاری و تب دنگی، آموزش شبکه هوشمند آموزش بهداشت و کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت، برگزار کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، دهمین جلسه روسای خانه های مشارکت مردم در سلامت روز شنبه 2 تیر  1403 با حضور دکتر عباس وثوق مقدم، رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی ساغ دانشگاه، کارشناسان این دبیرخانه از معاونت بهداشت، دکتر نجمه الملوک امینی رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت، دکتر علی نیک فرجام، مدیر گروه بیماری‌های واگیردار، مریم ملائی پور، کارشناس مسئول بیماری‌های غیرواگیر و روسای خانه‌های مشارکت مردم در سلامت در سالن غدیر این معاونت برگزار شد.

در این جلسه ابتدا دکتر علی نیک فرجام، به مناسبت 13 تیر، روز مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان، به مبحث بیماری هاری و تب دنگی پرداخت.

در ادامه دکتر عباس وثوق مقدم در ارائه مطالب خود گفت: انتظار ما از خانه‌های مشارکت مردم در سلامت، مشارکت در اطلاع رسانی است. کمک به عدم گسترس زاد و ولد این حیوانات، اطلاع رسانی و آموزش در خصوص مراجعه سریع افرادی که مورد حیوان گزیدگی قرار گرفتند، مطالبه‌گری از شهرداری‌ها که متولی انجام این کار هستند و در نهایت توزیع آدرس مراکزی که خدمات واکسیناسیون در محلات ارائه می‌دهند.

سپس در خصوص دستور کار دوم جلسه، دکتر نجمه الملوک امینی، به آموزش شبکه هوشمند آموزش بهداشت پرداخت. نحوه کار کردن با این پورتال، نحوه ثبت نام و بخش‌های مختلف سامانه شهاب را خدمت روسای خانه‌های مشارکت مردم در سلامت توضیح داد.

دستور کار سوم جلسه، مبحث کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت بود، مریم ملائی پور، ضمن ارائه لیست جدید کالاهای آسیب رسان سال 1403، قوانین ماده 48 را بیان کرد و  گفت: هر گونه تبلیغات در خصوص تولید، واردات، و عرضه کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت همچنین داروهای با احتمال سوءمصرف مشمول عوارض خاص تحت عنوان عوارض سلامت است. تعامل و همکاری خانه‌های مشارکتی نقش مهمی در اطلاع رسانی لیست مذکور، رصد و گزارش دهی این نوع تخلفات دارد.

در پایان جلسه دکتر آزاده گودینی، کارشناس دبیرخانه ساغ دانشگاه به پیگیری مصوبات جلسه پیشین پرداخت.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر