• 15 تیر 1403

برگزاری ششمین جلسه کارگروه پدافند زیستی استان تهران در معاونت بهداشت

برگزاری ششمین جلسه کارگروه پدافند زیستی استان تهران در معاونت بهداشت

برگزاری ششمین جلسه کارگروه پدافند زیستی استان تهران در معاونت بهداشت

دکتر اولیائی منش معاون بهداشت دانشگاه، احصاء و اولویت‌بندی تهدیدات زیستی را یکی از نیازهای اساسی حوزه سلامت در سطح کشور عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، ششمین جلسه کارگروه پدافند زیستی استان تهران روز دوشنبه 20 آذر 1402 با حضور مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری تهران،  مدیر برنامه کشوری کنترل بیماری‌های منتقله توسط ناقلین وزارت بهداشت و درمان  و نمایندگان سازمان‌های عضو کارگروه در سالن مدافعان سلامت معاونت بهداشت تشکیل شد.
 در این جلسه دکتر علیرضا اولیائی‌منش معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس کارگروه پدافند زیستی استان ضمن قدردانی از مشارکت سازمان‌های عضو کارگروه در خصوص احصاء و اولویت‌بندی تهدیدات زیستی در سطح استان، این اقدام را یکی از نیازهای اساسی حوزه سلامت در سطح کشور بیان کرد.
 در ادامه جمع‌بندی و گزارش اولیه این فعالیت که توسط دبیرخانه کارگروه و با همکاری اعضای هیأت علمی دانشگاه تهیه شده، ارائه و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
سپس زهره جعفری مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری تهران با تأکید بر دو راه‌کار مهم و مرتبط با پدافند غیرعامل (پیشگیری از مرگ و میر کودکان زیر پنج سال و پیشگیری از سقط‌های ناخواسته) به تبیین ماده 65 قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده پرداخت.
همچنین دکتر احمد رئیسی مدیر برنامه کشوری کنترل بیماری‌های منتقله توسط ناقلین وزارت بهداشت و درمان، ضمن بیان تجربه‌ها و درس‌آموخته‌های مبارزه با آئدس مهاجم در ایران و سایر کشورها، اقدامات پیشگیرانه در مراحل آمادگی و پاسخ به طغیان احتمالی بیماری‌های منتقله از پشه آئدس (تب دانگ، چیکونگونیا و زیکا) شرح وظایف سازمان‌ها و نهادهای مختلف را مطابق دستورالعمل‌های کشوری بیان کرد.

گالری عکس مرتبط به این جلسه را در پایین همین صفحه مشاهده کنید.

اسماعیل استاجی
تهیه کننده:

{اسماعیل استاجی}

تصاویر